Otevřený dopis popletenému prezidentovi Lékařské komory Dr. Kubkovi

Z televizního vysílání a dnešních Hospodářských novin jsem se, vážený pane prezidente dozvěděl z Vašich úst, že jsem vymyslel a řídil diskreditační kampaň proti akci Děkujeme odcházíme. Dokonce jsem se na to spojil s mojí manželkou , ředitelkou vydavatelství Ringier. Pane kolego, kdybyste si alespoň zjistil nějaká fakta, než promluvíte k národu, nedělal byste sobě a komoře zbytečnou ostudu. 

Tedy. Moje zájmy nejsou proti zájmům lékařů (jak tvrdíte dnes v Hospodářských novinách), neboť jsem jeden z nich. Je to dokonce tak paradoxní, že jsem skoro největším vítězem akce, kterou jste spolu s LOK organizoval. Jako lékaři s nejvyšší kvalifikací mi přidají ve fakultní nemocnicici úplně nejvíce na platu. Měl jsem pocit, že šlo na začátku spíše o kolegy, kteří mají pár tisíc korun od fakulty, když studují na titul PhD a pak víceméně zadarmo pracují pro špitál. Nakonec nejvíce dostanou staří mazáci, jako jsem já a kolega Engel.

Také jsem spolumajitelem dvou nemocnic , ty dostanou přidáno na platy lékařů. Opět velmi dobrá zpráva. U nás v soukromém zařízení, kde nebyla jediná výpověď v souvislosti s Vaší akcí lékařům peníze dáme ale s dovolením podle výkonu, zásluh a odvedené práce. Nikoli podle data narození. Kde jsou ty moje zájmy pro které se mi vyplatilo zorganizovat protiakci proti dílu pana Hrabovského?

Je pravda, že jsem navrhl spojení mojí nemocnice v Mariánských Lázních s nemocnicí Cheb . Je to proto, že těch 10 000 postelí, které jste za peníze pro lékaře odkývli zrušit ministerstvu je opravdu  potřeba někde uzavřít  a já se snažím navrhnout smysluplný systém pro okresy Tachov a Cheb, kde už je teď lůžek opravdu málo. Musím řešit následek chybějících dvou miliard na kontech pojišťoven a nechci, aby to odskákali lidé v pohraničí, v Praze se asi zase nic rušit nebude...

Učím management na lékařské fakultě (kromě zubní chirurgie) a studentům mimo jiné vštěpuji, že součástí jejich odměny je i vysoká prestiž jejich povolání. Není pravda, jak někdy slýchám, že za to si nikdo nic nekoupí. Někteří lékaři závidí příjmy špičkovým advokátům, ale ono je něco docela jiného hájit zjevného znásilňovače nebo tuneláře anebo být primářem v okresní nemocnici, kterého zdraví lidé nahlas a jako první. To vůbec není k zahození. Oni ti primáři také mají nějaké auto a kde bydlet, je potřeba si řící, co je lepší. Horší auto, skvělá pověst. Anebo naopak. Málokdo v tomto slzavém světě má vše .

Úkolem lékařské komory je být arbitrem kvalitní péče. Je to velká výsada lékařů. Neřídí nás ve všem stát se svými úředníky, máme samosprávu a lecos si můžeme pořešit mezi sebou. Jakmile ale národ ztratí úctu ke komoře, velmi snadno se zruší povinné členství a lékaři budou v docela jiném postavení. Nikoli výsadním ale jako každý jiný zaměstanec či živnostník. Dávejte pozor, abyste svými kroky toto, co bylo dlouho budováno nezbortil. Kdybysi novináři stáli za prvními protesty vedenými Vaším předchůdcem Dr. Rathem, neb  měli požadavky lékařů za legitimní a oprávněné. To se postupně vytratilo a teď máte většinu proti sobě. Je otázka, zda to stálo za ty peníze, možná by se hodil výrok krále Pyrrha:"Ještě jedno takové vítězství...". Novináře nikdo neřídil proti Vám, pro Vás je zkoušel manipulovat pan Hrabovský ale zjevně se mu to nepovedlo. Kampaň byla vedena opravdu hloupě, peníze byste dostali i bez sebevražedných hesel typu: Náš exodus-Váš exitus. Prosím, přestaňte svalovat vinu na mě či jiné a pojďte opět získat respekt pro lékaře u národa. Dobrý krok bude, když nezůstane jen u navyšování platů, ale když komora skutečně pomůže reformě, kterou ten prohnilý systém potřebuje, jak prase drbání.

S úctou

doc. Dr. Roman Šmucler, CSc.

P.S. Nežádám od Vás omluvu. Měl byste se asi omluvit mojí manželce a novinářům z koncernu Ringier. Moje manželka je úspěšná i proto, že nehrála politické hry a kšeftíčky s politiky, kteří přicházejí a odcházejí. Nebýt novinářů, tak už je v tomto státě úplná zvůle nejrůznějších zlodějů napojených na politické strany. Je děsivé, že více kauz odhalí novináři (musím pochválit i třeba novináře z HN a MFDnes), než Policie ČR.

 

Autor: Roman Šmucler | pátek 18.2.2011 10:23 | karma článku: 42,40 | přečteno: 4182x
  • Další články autora

Roman Šmucler

Ples v opeře na vlastní oči

26.2.2012 v 9:33 | Karma: 31,32

Roman Šmucler

Zvyšte mi daně!! Ale...

24.8.2011 v 9:40 | Karma: 30,80

Roman Šmucler

Ředitel nemocnice? Lékař!

2.8.2011 v 18:04 | Karma: 7,70

Roman Šmucler

Heger žák Zápotockého

6.6.2011 v 9:41 | Karma: 6,88

Roman Šmucler

Zdravotnictví není na hraní

9.3.2010 v 7:42 | Karma: 25,45

Roman Šmucler

Chřipka, demagogie a populismus

2.2.2010 v 8:00 | Karma: 24,39
  • Počet článků 28
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5767x
doc.MUDr. Roman Šmucler, CSc., lékař, podnikatel, vysokoškolský pedagog, moderátor a scénárista.

Seznam rubrik