Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zbysek@gmail.com

Jakoby se tu vznášel duch Mudr. Hnízdila...?

:-)

+1/0
14.8.2012 21:24

carolusI

Pokud se nepletu,

tak za bolševíka to u nás fungovalo podobně. Jenže se z toho nedaly cucat prachy. Tak jsme to krásně zmodernizovali. Špinavé peníze prý neexistují.

+5/0
14.8.2012 12:50

hovn

Re: Pokud se nepletu,

A nebydlel jste náhodou v jiné zemi?. A nebo jste z rodiny rovnějších.

+2/0
14.8.2012 13:26

carolusI

Re: Pokud se nepletu,

Mě bolševik do ciziny nepustil. A pokud těmi rovnějšími myslíte modroptáčníky, co měli tatíka v milicích, tak z takové rodiny opravdu nejsem. ;-€

+2/0
14.8.2012 20:48

fonon.1

a není lepší začít

u lékařů-upírů, kteří nadměrně vysávají zdravotnictví?

0/0
14.8.2012 12:39

Roman Šmucler

Re: a není lepší začít

Každý dělá, co mu systém umožní. V každé profesi. Nmá smysl moralizovat, jde o to nastavit systém.

0/0
14.8.2012 12:54

fonon.1

Re: a není lepší začít

systém byl nastaven, akorát je teď postupně rozebírán kousek po kousku a není nahrazován ničím. Heger dle svých slov stále čeká na vyjádření ús.

Já osobně bych byl nejvíce pro zavedení pouze jedné zdravotní pojišťovny a pro zřízení centrálního úřadu pro nákup léků, zdravotnického vybavení a materiálu. Zmíněný centrální úřad by samozřejmě nakupoval bez prostředníka.

+1/0
14.8.2012 13:24

stařec bez moře

Re: a není lepší začít

jenomže to by na tom nikdo nebohatnul. To byste taky mohl k Městským úřadům vrátit stavební čety, které tam byly za socialismu a radní by se vám pěkně poděkovali.

0/0
14.8.2012 18:53

hovn

Re: a není lepší začít

Pane doktore, nerad se rouhám, ale jak chcete hledat rozumné řešení ve státě, jehož obyvatelé si prakticky dobrovolně zvolili bolševika - budete muset ještě asi dlouho počkat a pak, kdoví jestli

0/0
14.8.2012 13:35

hovn

Re: a není lepší začít

Nemá smysl moralizovat? Jako zkratka asi dobré, ale obecně neplatné, protože jinak jsme v divočině. Když jsem tak uvažoval o akci DĚKUJEME a vaší zkratce, tak možná v této zemi nejste daleko od pravdy a čekat pak na rozumná řešení nemá praktického smyslu. Absolutně netuším kde začít.

0/0
14.8.2012 13:53

2cvlad

Re: a není lepší začít

to máte pravdu, ale nikdo jiný si nemůže jako součást tlaku na objednavatele služby dovolit použít nátlak typu, omezíme péči o nemocné lidi, nebude dost peněz na zdraví dětí, na seniory atd.atd.A dovolím si tvrdit, že i ten nejhorší lékař netrpí v tomto systému nedostatkem peněz a to je špatně.

0/0
14.8.2012 19:02

dva mraky

tohle je k nicemu

Tohle je odpoved na otazku "Co?" ale daleko dulezitejsi je zodpovedet :"Jak?"

0/0
14.8.2012 11:57

Roman Šmucler

Re: tohle je k nicemu

No přesně takhle, že někdo dostane peníze za to, že se bude o lidi starat a nakoupí si další služby podle potřeby. Měly a mohly by to být pojišťovny, když se jim "rozvážou ruce". Ještě lépe, doktorům v primární péči zůstane více, když nebudou posílat dále.

0/0
14.8.2012 12:52

dva mraky

Re: tohle je k nicemu

To je porad "Co" uz jen "dostane penize za to ze se bude o lidi starat" je obrovsky ukol. Takove odvazane pojistovny v ceske verzi to bude teprve mazec. Jak dosahnete toho ze pojistovna bude hospodarit s penezi ku prospechu veci, jak zajistite ze nakupy vybaveni probehnou zodpovedne tak aby drahe instalace byly efektivne uzemne distribuovany a zakoupeny za trzni cenu?

+1/0
14.8.2012 13:41

salaj

Jste schopen udělat alespoň rámcovou analýzu?

Pane Šmuclere,

sám, jako lékař zajisté víte, kolik darmožroutů, počínaje osazením pojišťoven a konče některými neschopnými felčary na všech stupních zdravotnického systému, na tomto našem neefektivním a neprůhledném financování participuje.

Ani jako ministr byste tuto jistě skvělou myšlenku neměl šanci prosadit, protože se proti Vám okamžitě postaví zástupy těch neumětelů,diletantů a všehoschopných lobbistů, kteří by jinak, při zavedení tohoto "indiánského " systému měli přervané penězovody z "našeho" zdr. pojištění.

A že to je byznys jako hrom,Vám snad nemusím ani zdůrazňovat.

Myšlenka skvělá, v našich zeměpisných šířkách nepoužitelná. Indiáni nejsou žádní blbci, ale hlavně zloději, proto to tam funguje.

0/0
14.8.2012 11:55

Roman Šmucler

Re: Jste schopen udělat alespoň rámcovou analýzu?

My to měli také- to je národní zdravotní služba. Ještě lépe je to v konkurenci. Systém se musí zaměřit na zdraví, ne na produkování péče...

0/0
14.8.2012 12:53

salaj

Re: Jste schopen udělat alespoň rámcovou analýzu?

Souhlas, ale někdo tento stávající systém navrhl a prosadil v době, kdy si všichni lidé mysleli, že ten "socialistický" je neproduktivní a že bude ten "kapitalistický" lepší.

Je jedno, jak se ten systém jmenuje, jde o to, aby byl v zájmu lidí, kteří ho dřív, nebo později budou využívat.

Všiml jste si doufám, že ani dnešní, ani ten předešlý model nemotivoval lidi (schválně nepíši pacienty, protože pacient už je člověk, nějakým způsobem poškozen na zdraví), natož lékaře, aby do stádia pacient pokud možno nedostali.

Nevím, jesli existovali, nebo existují dnes motivační bonusy pro lidi, kteří jsou třeba aktivní sportovci, nebo "jen" nekuřáci formou odpisu z daní, potažmo snížením odvodu zdrav. pojištění, jen proto, že se o svoje zdraví starají prokazatelně odpovědněji než jiní, pasivní pacienti.

0/0
14.8.2012 17:21

dva mraky

Re: Jste schopen udělat alespoň rámcovou analýzu?

To je samozrejme hezka fraze, ale zakladem zdravi je prevence, ta se dela prevazne mimo ordinace doktoru. Vetsinu pece v systemu podle mne konzumuji dve skupiny. Lide s civilizacnimi chorobami, ktere si poridili tim ze moc ji, soli , kouri nehybou se atd. A dalsi oblibenou disciplinou je zachranovani nezachranitelneho. To jsou lide jejichz telo je vycerpane chorobami a proto je pece o ne nesmirne zdlouhava a tezka, protoze za kazdy vyreseny problem vyrostou dva nove.

0/0
14.8.2012 20:21

í-mejlka

Opravdu upřímné přání:

Milý a vážený pane doktore, až se naučíte procházet kamennou zdí, až najdete univerzální lék na lidskou blbost a až se vám podaří zkřížit jednorožce s yettim - pak se můžete v České republice pustit do prosazování Vámi popsaného systému.

0/0
14.8.2012 11:48

petrph

jenomže my jsme takto organizované zdravotnictví

Nikdy neměli.Byly takové návrhy- právě v době kdy se zaváděli zdravotní poplatky. O tom že by obvodní lékař měl přijmout komplexnější zodpovědnost za své pacienty. Že by jim měl být k dispozici i mimo ordinační dobu (a  tím nahrazovat onu placenou pohotovost), že by jim byl k dispozici na telefon a třeba jim takto předepisoval "na dálku " léky (to sice lze ale nikdo to nepoužívá), a dalších věci.Jenže Topolánkova vláda padla a zbyly jen ty poplatky....

Naopak-naše zdravotnictví je budováno spádově. Obvodní lékař provede základní vyšetření a těžší odborné případy posílá vejš..Je to jiná cesta,stejně dobrá.Zlikvidovat jí  znamená začít zas úplně od nuly-asi jak někde v bantustánu.

A "změna zespodu " bude těžká. Nezapomeňme že u nás je pojištění u některé ze státem určených zdravotních pojišťoven povinné-.Takže sice by si mohli naši "domorodci" dohodnout lepší smlouvy jinde  ale to ještě vedle zákonem nařízeného povinného pojistného,čili by ´platili 2x

+1/0
14.8.2012 11:47

Roman Šmucler

Re: jenomže my jsme takto organizované zdravotnictví

Říkám to nerad, ale jednotný systém organize jsme měli za komunistů a bylo to udělané podle Britů. Tedy nebylo to nic "komunistického". Chtělo to jen "poštelovat".

+1/0
14.8.2012 12:50

petrph

Re: jenomže my jsme takto organizované zdravotnictví

a ono se to taky "poštelovalo" a k horšímu. Ta kostra zůstala ale kvalitní léčení jde cigrunt:-(

0/0
14.8.2012 13:18

fošna

to nemůže projít mafiánskou lobby

ani náhodou...,,PS";-D

0/0
14.8.2012 11:29



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.