Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

meyla

To neni reseni...

Populismus, pane autore. Nejsem proti vyssim platbam, ale predtim bych doporucil nejake reseni rozpoctu. Nemuzete kontrolovat neco, co je prilis velke a co ovladaji lide, kterym to nepatri a pro ktere milion korun je zanedbatelna castka. Podle mne je nas statni rozpocet zmensitelny o cca. polovinu s tim, ze armada, zdravotnictvi a napr. socialni veci jsou cernou dirou s obligatornimi vydaji az 80 procent. Takze omezit pravomoci centralni vlady, rozkouskovat na kraje a zacit abecedu s pravidlem nemam- li na neco, nemohu si to dovolit. A az potom muzete stachanovsky jit prikladem a platit vyssi dane. A propos, co vam brani v tom je platit vyssi jiz ted, pane populisto?

0/0
24.8.2011 14:31

pavel 99

Jinak mi stále vrtá hlavou

a to jak v případě te francouzské žádosti, tak dříve obdobné žádosti bohatých německých podnikatelů, on nějaký zákon zakazuje platit vyšší daně? Proč je třeba takhle veřejně "žádat" o zvýšení a dotyční uvědomělí prostě nezačnou platit vyšší daně sami od sebe?:-/

0/0
24.8.2011 14:14

jurneff

Je hodně špatná doba

a po očekávané výhře "levice" v dalších volbách bude ještě hůř. Sobotkové umějí toky peněz směřovat tam, kam chtějí, ještě masivněji. :-(

0/0
24.8.2011 11:32

Daniel P.

ke skutečným změnám vede jediná cesta

- a to důsledné vyčištění parlamentu. Bude to trvat dlouho, protože na příští volby už se zřetelně plánují comebacky pod jinou vlajkou v Kalouskovském stylu. Bože, dej, ať se lidi u voleb konečně jednou zamyslí a nesežerou to.

0/0
24.8.2011 11:15

petrph

Re: ke skutečným změnám vede jediná cesta

Řekněme že opakovaný vtip přestává být vtipem, přesně tohle udělali kalouskovci před minulými volbami. Těžko lze opravdu předpokládat že by se jim to povedlo znovu. Naštěstí média ukázala postupy téhle vlády a tohoto parlamentu doslova v přímém přenosu, než aby se někdo z nich mohl vymlouvat , že on je ten naprosto četný poctivý a zodpovědný ´politik, takže když si založí novou stranu tak očekává že mu lidé dají další šanci...:-)

0/0
24.8.2011 11:42

vatty

Napsal jste to výborně,

problém je, jak politiky k této změně donutit. Dle mého názoru by se na prstech jedné ruky dali spočítat ti, kterým jde skutečně o tento stát, ostatní jsou tam jen kvůli penězům, které by si jinde nedokázali vydělat.

+1/0
24.8.2011 11:08

Shackall0

a co minimální stát?

Tato varianta Vás nenapadla?

0/0
24.8.2011 11:01

Daniel P.

Re: a co minimální stát?

Vemte v potaz prostředí, jaké tu je. Máme tzv. pravicovou vládu. Ale má tato vláda zájem na tom, aby tu byl minimální stát? Proč, aby zhubly toky peněz, které oni směrují tam, kam potřebují?

A což teprv, pokud se dostane k moci zdejší tzv. levice.

První krok je vyčistit politickou scénu. Jak je vidět, i předvolební programy (a ty čte minimum lidí) o "mediálních slibech" nemluvě jsou bezcenná rétorika a, abych si vypůjčil ten obrat co použila Kristýna "Houževnatá a ctižádostivá" Kočí, cílená lež.

Ať o hlasy voličů bojuje pravice s levicí, ale ne korupčníci a korupčníky. Teprv pak se může začít uvažovat o nějakých změnách.

0/0
24.8.2011 11:13

jorbl2

Re: a co minimální stát?

"Cilem je racionalizace statu" ... pise autor.

0/0
24.8.2011 11:29

pavel 99

Re: a co minimální stát?

a to nejlépe provede nějaká nově zřízená "komise pro racionalizaci státu", ne?;-D

0/0
24.8.2011 13:39

Martin V2

Re: a co minimální stát?

Doplněná o kontrolní výbor, auditorské oddělení, PR odělení a vše by zastřešovala rada pro koordinaci v rámci EU.

0/0
24.8.2011 14:54

pavel 99

Re: a co minimální stát?

R^;-D sir Humphrey Appleby zařídí vše potřebné.;-D

0/0
24.8.2011 14:59

petrph

asi tak

Víceméně souhlas.nicméně,v případě okrádání státu bych upravil podmínky

a) Drakonické tresty,těm kdo ten stát rozkrádají zevnitř.Jestli si úředník ty peníze převede do své firmy,přihraje je spřátelené firmě, nechá si uplatit a někoho zvýhodní,atd..ať si to natvrdo odskáče,i s plnou náhradou škody formou  konfiskace  majetku.

b) Těm co stát rozkrádají zvenčí tvrdé tresty dle zavinění a výše škody,nicméně argumentem není že "jednotlivec se brání efektivněji". Což není úplně  pravda.Důchodce se brání zločinci méně  efektivně než úřad kterému stojí ve vrátnici placená ochranka.Podobně i tem důchodce naletí podvodníkovi na "výhodnou koupi" spíš než úředník,který má na sepsání i kontrolu smluv státem placené právníky,poradce,znalce.

Možná se vrátit k manýrům sultánů,kteří si sami rozhodovali,zda krádež ze státního byla tak přízemní,odporná,zločinná,.a pachateli je třeba useknout obě ruce,a nebo tak důmyslná a chytrá,že stojí za to jmenovat ho jmenovat na místo hloupého a podvedeného úředníka

0/0
24.8.2011 10:49

Daniel P.

Re: asi tak

Souhlas až na poslední větu - já teda chci právní stát a ne rozmary nějakého monarchy, co je nad zákonem.

0/0
24.8.2011 11:17

petrph

Re: asi tak

Berte to ve smyslu známé poučky že nejlepší je udělat z pytláka hajnýho...:-)

0/0
24.8.2011 11:22

medvěd brtník

Dnešní krize je krizí vlastnictví.

Ostatně sám jste příkladem. Vlastník rozhoduje jinak než zaměstnanec. A náš stát, banky, největší firmy jsou řízeny placenými zaměstnanci, nikoliv vlastníky - fyzickými osobami. Banku nebo nákupní centrum vlastní nějaké fondy, ty jsou také řízeny placenými zaměstnanci, stát je řízen placenými zaměstnanci, Sazka je řízena placenými zaměstnanci. To je hezký příklad: kdyby Sazku vlastnil Hušák myslíte, že by si neohlídal za kolik byla postavena ta slavná aréna? Jako zaměstnanec měl ovšem jediný cíl: vysát ze Sazky, co lze. Bankéři půjčují, je jim jedno komu. Proč ne, nejsou to jejich peníze. Státy si půjčují, proč ne, naši ministři ty dluhy platit nebudou. A třeba manažeři Českých drah? Chtějí dluhopisy, proč ne, oni také neručí svým majetkem, ale státním. A tak bychom mohli pokračovat. Jsou pravda výjimky: třeba Babiš. Jak se asi bude chovat, až bude vlastnit vše, co souvisí s jídlem? Dokáží ti naši placení vládci ukočírovat takového vlastníka? Nebo budou čekat na výslužku?

0/0
24.8.2011 10:29

petrph

Re: Dnešní krize je krizí vlastnictví.

Je to složitější.. Ono veskrze neplatí, že "zaměstnanec se rozhoduje hůře než vlastník"....Pokud si tedy vlastník na toho zaměstnance, manažera, správce..dohlédne... Mám třeba dojem, že skuteční majitelé bank si nestěžují, banky jim generují vysoké zisky, pokud se dostaly do potíží, tak jim sami, nebo přes ty manažery či právníky dohodli státní garance či dotace, atd....Pokud banka či podnik negenruje pro majitele očekávaný zisk, tam může manažery či zaměstnance odvolat, atd...

Horší je když se tenhle stav posune.Peníze ve fondech mají klienti a ti o ničem nerozhodují, majitelé fondů dostávají procenta z vložených peněz (proto tlak na dealery), zisk fondu (a klientů) pro ně není podstatný. Politici řídí stát, ale nejsou jeho vlastníci, dostávají vysoké paušální platy, čili pro ně zase rozkvět státu není podstatné. A občasné (kterým by ten snad ten stát mohl patřit a jsou závislí na jeho rozvoji) jsou zas jenom, jednou za 4 roky voliči...

0/0
24.8.2011 11:35

medvěd brtník

Zaměstnanec se nerozhoduje špatně, ale jinak.

Má jiný cíl, než vlastník. Sám jste to potvrdil v druhé části příspěvku. Proč by si vlastník dával benefity, když je podnik jeho? Ale zaměstnanec-šéf rozdává benefity na všechny strany, vždyť to není z jeho, a u státních podniků si tito manažeři prostě jen hrají pro sebe. Já dám tobě zakázku, ty si dáš prémii a příště dáš ty zakázku mě, a prémie budou pro tebe. A stát, tedy daňoví poplatníci, si mohou trhnout. Proč by Pecina nerozdal odměny, příště třeba bude náměstkem on, a z jeho peněz to nejde.  Jak slabí jsou vlastníci státu - daňoví poplatníci je viditelné na první pohled. A tahle "anomálie" je zhoubou celé ekonomiky, protože jen málo velkých firem má skutečné vlastníky. Klasický je příklad Sazky. Ta patřila sportovním svazům, které zastupovali placení funkcionáři, takže stačilo, aby jim Hušák přihrál nějaký bonus a zobali svému "zaměstnanci" z ruky. Ostatně právě Sazka je příklad slabosti vlastníků - sportovců.

0/0
24.8.2011 14:48

pavel 99

Re: Zaměstnanec se nerozhoduje špatně, ale jinak.

přesně.R^ Jenom bych doplnil - zaměstnanec má úplně jinou motivaci než vlastník.

0/0
24.8.2011 14:52

korzár

Vážený pane doktore,

představte si, že jsem za socialismu neokrádal stát.Nyní jako soukromník "neoptimalizuji" daně.Zřejmě to je ten důvod, proč jsem na tom hůř, jako Vy.Narozdíl od Vás nechci,aby mi stát zvyšoval daně,protože platím jenom za sebe 11.092,- Kč měsíčně na OSSZ, 7.017,- Kč měsíčně na VZP a daně asi 60.000,- za minulý rok.Nemyslím si, že je to málo.Je to už za hranicí snesitelnosti vzhledem k tomu,že je krize a zakázky (ve stavebnictví) klesly letos (alespoň u mne) na 20% loňské výše,přičemž není ani v dohlednu viditelná nějaká změna.Vy rozebíráte chiméry,jak by se,co by se,ale základní předpoklad-to jest svobodu jednotlivce,a to nejen z hlediska politického, ale hlavně ekonomického, zcela pomíjíte. Podívejte se na důvod, proč v Asii prosperují. Tam nemají takové zásahy státu, nedej Bože EU, tam nejsou svázáni předpisy pro každý prd. A daně? Nesrovnatelné. Takže náš EU socialismus nás žene do záhuby. Nebýt jeho a všelijakého přerozdělování, nebyla by korupce ani politici by neměli takovou moc.

0/0
24.8.2011 10:28

raks

dílem zástupci krajů

v daném případě by nás obohatila přítomnost p. Palase, Haška, Ratha.....

Tak to nemám za dobré řešení.

Kdo jiný, podle Vás, se tam z těchto regionů může vnutit (demokraticky navolit) ?

Změnit pravdila volby, dle ústavního zákona, je záležitost na desítky let.

Asi už mě to tou dobou nebude zajímat, budu rád, když trefím na záchod.:-/

0/0
24.8.2011 10:18

=DR=

Změna

v současné době je politika ohromné svinstvo a politik je v podstatě ten nejhorší odpad z lidské společnosti(samozřejmě, pár vyjímek jen potvrzuje toto pravidlo). Nemáte v plánu to třeba změnit?

0/0
24.8.2011 9:57

Dr No

Ty návrhy řešení jsou naivní

Ti, kdo v roce 1989 začali určovat podobu našeho státu, jej nastavili právě na takové fungování, jaké popisujete. Žádná kosmetická úprava na tom nemůže nic změnit. A obávám se, že na tom nemůže změnit nic, snad jedině totální krach, kdy už nebude z čeho krást. Když máte jednou fabriku třeba na jízdní kola, tak nikdo, kdo do ní nastoupí, tam nemůže začít vyrábět třeba ledničky. Takže ať přijde do naší politiky kdokoliv, má jen dvě možnosti - buď bude krást s ostatními, nebo zase rychle vypadne. Pochopitelně že všichni raději volí tu první možnost ...

0/0
24.8.2011 9:56

kuča

NO...pane doktore......

:-)......hluboce smekám ! Jste jeden z mála sociálně cítících ! Řadím Vás hned vedle pana Okamury! R^R^R^

0/0
24.8.2011 9:47

kuča

Re: NO...pane doktore......

:-).....doplnění - chtěl jsem dodat.... jeden z mála bohatých, který má také sociální cítění a smysl pro slušný, lidský chod celé společnosti!

0/0
24.8.2011 9:48

František Matějka

Re: NO...pane doktore......

Se sociálním cítěním nemá jeho úvaha nic společného a proto mu za racionální jádro dávám palec nahoru i já. ;-)R^

0/0
24.8.2011 9:51

3lipy

Re: NO...pane doktore......

I racionální člověk může mít sociální cítění. Pan doktor ho má...

0/0
24.8.2011 14:02



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.