Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Widmar

Kolega Šmucler je mladý lékař .....

....a nemůže pamatovat 60. a 70. léta, kdy jsme nastupovali v nemocnici do služby v pátek v sedm ráno a nepřetržitě sloužili do pondělí 15,30. hod. A to na i na chirugických a porodních odděleních , kde se v noci jaksi moc odpočívat nedalo.  Dnešní nářky a protesty mě z tohoto aspektu připadají poněkud žabomyší.......  Ale budou se připomínat opětovně lidská práva . My jsme si ničili zdraví bez nich.

0/0
10.8.2011 20:32

Roman Šmucler

Re: Kolega Šmucler je mladý lékař .....

Zdravím, samozřejmě to pamatuji, z devadesátých let a dost jsem se při tom naučil i když je to přehnané- 3 dny jsou moc...

+1/0
10.8.2011 23:01

Světlonoš

Re: Kolega Šmucler je mladý lékař .....

a proc chcete, abychom my mladi sli ve vasich stopach? Vy jste byli na vojne sikanovani, a tak sikanujete taky? Proste si trhnete nohou. Na zapade je bezne, ze zamestnavale jsou flexibilni a davaji uvazky jake kdo chce. Chces drit od rana do vecera? OK, neni problem. Chces pracovat 3 dny v tydny? Ok, taky neni problem. Proste zapomente na to, ze budu ve spitale od nevidim do nevidim a nechat si tak utect cely zivot. To se radsi vzdam mediciny

+1/0
11.8.2011 9:50

raz

Pane doktore Děkuji - zůstaňte!

R^

0/0
10.8.2011 18:32

Světlonoš

-

"Samotné zkrácení služeb lékařů nic pacientům nepřináší"

---

jako lekar vam reknu, ze je mi fuk co to prinasi nebo neprinasi pacientum (zvlast od akce DO vim, ze 70% z nich jsou luza). Ja chci mit normalni pracovni dobu, abych mohl zit normalnim privatnim zivotem a krom prace mit cas i na rodinu, konicky, cestovani. Pokud mi nemocnice neda podminky jake chci, tak pujdu jinam. Jsem holt uz generace vychovana na zapade

+1/0
10.8.2011 12:54

prochlorperazin

Re: -

Když Vám připadá 70% pacientů jako lůza, tak proč děláte doktořinu? To musí být dost frustrující. Radši můžete dělat ve firmě, která prodává/vyrábí léky, zdrav. pomůcky aj. Peněz budete mít víc a volného času taky.

Být lékařem není snadné, já vím, mám doktora v rodině a vidím, kolik času tráví v práci a i ve svém volném čase řeší pracovní věci. Ale děsí mě, když vidím/slyším lékaře říkat/psát, že většina pacientů je lůza...

0/0
10.8.2011 13:38

Světlonoš

Re: -

70% lidi tady dost nechutne hazelo spinu na lekare behem akce DO, nadavali jim do vyderacu atd. Ti lidi o te praci nic nevi, je jim jedno, ze lekari travi svuj zivot v nemocnicich, jake maji podminky. Hlavne ze rvali o vyderacich. Ano, povazuju ty lidi za luzu. bud proto ze jsou zavistivi, nebo hloupi prilis na to, aby si o situaci neco zjistili, nez zacnou rvat. Jim byla tehdy ukradena situace lekaru, mne je stejne ukradena situace pacientu. Tech 70% taky pekne sedi statistik obliby prezidenta Klause

0/0
10.8.2011 13:44

prochlorperazin

Re: -

Ok, to s Vámi souhlasím - když se to vztahuje k té akci děkujeme-odcházíme. Lidi, kteří si nic nezjistí a nic neví a vždycky nejvíc řvou... Takoví si to označení "lůza" možná i zaslouží. Vy jste odešel, soudě dle psaní bez diakritiky :-)

Ona ta práce lékařů je finančně podhodnocená, je to opravdu náročné povolání. Hlavně ta zodpovědnost... Ale jako v každém povolání, jsou dobří i špatní lékaři. Já teda měla smůlu spíš na ty horší, no. Ale i tak to chápu a neházím všechny do jednoho pytle. A radši si klidně připlatím - lepší kvalitní péče za peníze, než prd zadarmo. Zdraví se totiž penězi ocenit nedá, když nemáte zdraví, tak lehce přijdete nejen o ty peníze, ale i o jiné věci.

0/0
10.8.2011 13:55

Světlonoš

Re: -

nejlepsi model je kombinace trhu a statniho - statni zajistuju univerzalni bezplatnou zakladni peci, trh ma doplkovou a regulacni funkci. A ano, ja jsem uz odesel. Sice bydlim v CR, ale pracuju v Rakousku.

S tema doktorama to do budoucna bude cim dal horsi, a to celosvetove. Nedavno jsem cetl v rakouskych novinach prognozu, ze do 10-ti let odejde i v Rakousku 30% ambulantnich lekaru do penze (niedergelassene Ärzte), a pak bude nedostatek i tady. To same se stane v CR. Nebudou doktori, a to zejmena pro kriticke narocne obory jako chirurgie. Populace bude starnout, bude vic zlomenych krcku atd, jen to jaksi nebude mit kdo operovat. Kvalita pece se bude zhorsovat, soucasne bude pribyvat zalob (protoze hromady pravniku si musi najit obzivu), a to dale omezi zajem doktoru o medicinu a o narocne obory.

0/0
10.8.2011 14:09

Sidonie_11

Já nevím, ale...

... osobně mi teda nepřijde normální, aby mladý lékař strávil každý druhý (celý!) víkend ve službě. Když v noci z pátku na sobotu se ani pořádně nevyspí, protože mu co hodinu přivezou nějakýho ožralu. :-P

0/0
10.8.2011 11:58

hvarcz

Re: Já nevím, ale...

je to zvláštní povolání a jinak než praxí nelze naučit, vojáci, policisté, hasiči a jiní mají také pohotovost, že po škole berou málo - jestli 14 000 tak to je fakt málo - je normální, ale musí mít perspektivu zvýšení platů, na druhou stranu pokud množství peněz ve zdravotnictví neporoste musíme se zamyslet kolik doktorů je třeba, jestli vysoké školy obecně neplatit - to mě fakt dojme když 90% učitelů jde jinam - a jestli potřebujeme gama vydličky

0/0
10.8.2011 12:13

buta

Je to prostě špinavá,smradlavá a podřadná práce

která kromě pacienta  (který za to nechce platit a často ani nechce být léčen) nikoho nezajímá. Vždy patřila mezi kejklíře na pouti, prostě na periferii společnosti. Posledních 200 let se medicina vědeckým rozvojem snažila získat zdání prestižního povolání, což se jí dařilo v rovnostářských společnostech. V tržním hospodářství které je regulované "sociálními inženýry" ale společnost nikdy nedovolí aby pár mastičkářů a ranhojičů "vydíralo" svojí prací většinu společnosti a vždy je bude držet zkrátka.Takže se budou stále hrabat v krvi,výkalech,hnisu třeba 200 hodin týdně s platem jako kominík či žumpař a nikdy nebudou hodnoceni třeba za vyndání nádoru z mozku dítěte stejně jako technik co opraví karburátor u BMW. Společnost to nikdy nedovolí a jen psychologicky bude lékařům mazat dál med kolem huby tvrzením o prestižním povolání, prvním místem na žebříčku váženosti apod. Takže racionálně a tržně vzato je to opravdu podřadné a při tom velmi náročné povolání.

0/0
10.8.2011 11:19

Kozel_

Nejsem lékař

Ano, četl jsem vícekrát o rezidentech v USA, kteří jsou v nemocnici nonstop. Slouží dlouhé hodiny, když jsou na ubytovně, tak mají v podstatě i tam určitou pohotovost - jsou dosažitelní. Na jednu stranu přetěžování, na druhou se lékař tak něco naučí rychleji. A je tu vědomí poslání. Rezident bere mizerné peníze, atestovaným lékařům dělá poskoka - a slouží dlouhé hodiny.

U nás páni lékaři si uměli vykřičet jej jednu věc. Západní platy. Ale bránili se mít dlouhou pracovní dobu, jak je na Západě běžné. Omílaly se nízké platy nástupních platů (zde snad první rok nejde o pozici rezidenta, ale spíš se tomu říká intern, jestli se nepletu). Nemluvilo se o tom, že jde spíš o studenta, který podobně jako učeň dostává určité peníze za polokvalifikovanou práci a hlavně se dál učí. Atestovaní lékaři jsou u nás placeni dobře, to platilo i v době před vynuceným zvýšením tarifů. Plat padesát tisíc je víc než dvojnásobkem průměru, víc než dvojnásobkem platu zdr. sestry s Bc. vzděláním.

0/0
10.8.2011 11:15

tombry

Re: Nejsem lékař

Teď  jste trochu vedle. Myslíte, že 2-násobek průměrné mzdy pro plně atestovaného lékaře je západní plat? V USA nebo VB berou tito lékaři třeba 8-násobek tamějšího průměrného platu.....

0/0
10.8.2011 11:20

Kozel_

Re: Nejsem lékař

Je to asi složitější. U nás mladý chirurg začne samostatně operovat dříve než třeba v USA. Tam to funguej leckdy tak, že složité operace (např. kardio) dělá profesor. Ten má plat skutečně vysoký. Méně složitou část operace mu ale připraví jiný - lékař s delší praxí otevře hrudník, připraví k vlastnímu zákroku na srdci. Mladý rezident tu funguje spíš jen k podržení, k podání něčeho a jen se kouká. Dlouhou dobu si neřízne, jen pozoruje ty služebně starší a asistuje jim. Po vlastním zákroku na srdci ránu zašije zas ten zkušenější lékař, profesor spíš jen zkontroluje.

Ten plat špičkového lékaře je tam opravdu vysoký. Lékař, který má delší praxi, ale dělá jen pomocné části zákroku, ten bere výrazně méně. Ale i tak asi dost. A ten rezident, ten bere dost málo.

U nás trvá sice výchova lékaře dlouho, ale je rychlejší než v tom americkém systému. Mladý lékař beré méně než mladý inženýr ve firmě. Ale inženýr ve firmě či bance ve věku 40 let není už zas tak perspektivní, v 50 bere leckdy méně

0/0
10.8.2011 11:34

Kozel_

Re: Nejsem lékař

bral dříve. Přitom by měl pracovat aspoň do 65 let, platově půjde už jen dolů, po té padesátce. U lékaře to je jiné. Pokud chirurg nemůže operovat v 65 špičkové zákroky, tak dál může dosti let fungovat jako konzultant. Pamatuji na osmdesátiletého profesora Knoblocha, který byl občas na vizitě. A do svých 76 let kliniku chirurgie vedl. Jestli takhle starý operoval nevím, ale mohl u některých operací být a operaci řídit, případně provést jen část určitého zákroku.

0/0
10.8.2011 11:39

tombry

Re: Nejsem lékař

Jenže o tom to je. Nástupní platy tam mají sice nízké, ale ti lékaři mají před sebou perspektivu, že se pak budou mít dobře. Tady, když lékař odatestuje, tak se posune z 12. do 13.platové třídy a rozdíl v tarifu činí cca 3000 kč (po letošním vynuceném přidání, dříve to bylo závratných 1500 kč! ).

+1/0
10.8.2011 11:45

Tajemný muž

Re: Nejsem lékař

Jiný pohled. Jste člověk, co právě dostudoval 6 let opravdu složitou VŠ. Nastupujete za 14ti. hrubého měs.. Tyto peníze Vám vydrží po dobu atestace (5 let). Pak Vám zvednou plat na 18tis. hrubého měsíčně. Opravdu západní platy. Víte, proč ten průměr dělá padesát měsíčně? Představte si, že normální profese má za 40 hodin týdně 25tis. hrubého. Lékař má úplně stejnou mzdu, ale odpracuje 80 hodin týdně. Kolik dostane? No dvojnásobek - 50 tis. hrubého. A když to vezmu do důsledku, zdá se Vám 140,--Kč/hod. pro atestovaného lékaře s 10 letou praxí (+ 5letou atestací + 6 lety studia na VŠ) opravdu tak nesnesitelně moc, že mu to šíleně závidíte a nejradši byste mu to snížil? Jen se podívejte na počet odpracovaných hodin a mzdu tímto číslem vydělte a zjistíte, že hodinová mzda lékařů je na (mnohdy i pod) úrovni mnohých středoškolských profesí!!! A kde máte zakalkulovanou zodpovědnost a nutnost se neustále vzdělávat?

0/0
10.8.2011 12:01

Kozel_

Re: Nejsem lékař

Současný nástup je už 20 tisíc, dřív to bylo myslím 17 tis. brutto. Je to tak, že první rok má lékař kolečko po odděleních či klinikách, v zahraničí by byl označen jako intern. Pak až je rezident, tj. po roce začíná se učit na svém oddělení svému oboru, např. té chirurgii. Opět, první rok si toho moc nezkusí, spíš něco přidržet a hlavně se dívat. Proti tomu inženýři např. v IT po roce praxe jsou velmi výkonní programátoři. Nikdo nepopírá, že výchova lékaře trvá velmi dlouho. V zahraničí totiž studují 8 let místo našich 6 let.

Dále nesrovnávejme pracovní dobu se službami. Lékař o službě nepracuje tak, jak např. programátor u počítače nebo dělník u pásu. Během služby i spí. Např. v IT je zcela běžné, že se dělají přesčasy, lecdky v míře, která porušuje zákoník, jen se to nevykazuje. A krom toho, ti lidé na sobě pracují i doma. V práci řeší business problém, doma se zdokonaluje v nějaké technologii. Lékař o službě si klidně otevře nějakou publikaci v rámci svého atestačního vzdělávání.

0/0
10.8.2011 12:45

Kozel_

Re: Nejsem lékař

Časově se dostáváme k podobným hodnotám, jen je forma jiná. Ano, lékař bere zpočátku méně, ale později je programátor "neperspetkivní", kvůli věku. U lékaře se naopak cení ta zkušenost.

Nakonec, praktických lékařů je nedostatek. Přesto většina lékařů volí práci v nemocnici. I proti praxi např. ambulantního chirurga, který si vydělá v soukromé ambulanci více různými menšími zákroky. Lékař sám víc, že investice do sebe se mu vyplatí - tj. menší plat, služby, podřízené postavení při práci v nemocnici oproti práci v ordinaci obvodního lékaře nebo ambulantního specialisty. Přitom za 4-5 h denně má ten praktik asi 120 Kč za měsíc od vzp, od další pojištoven asi taky něco. Služby žádné, plat slušný - i po zaplacení sestry a provozu ordinace. V pohodě zvládá sedmdesátník, i bývalý lékař před 15 let měl přes 70, sloužil až do smrti. Ukažte mi inženýra v IT, kterého za prvé nechají ve firmě pracovat, dále který zvládne to vysoké tempo práce.

0/0
10.8.2011 12:51

Tajemný muž

Re: Nejsem lékař

Přítelkyně za rok končí medicínu a už teď se dívá po zaměstnavatelích.15 hrubého je celkem běžné,16 hr. je relativně pěkný plat (už jsme viděli i nabídky za 14).Její kamarádka z kolejí už rok pracuje v nemocnici.Maká 16 hodin denně a má úvazek 0,01 (takže dostává jen takové malé kapesné místo výplaty, stačí jí to akorát na MHD do nemocnice a zpět, živit jí musí její přítel) a to je ráda,že si někde může udělat atestaci.Jakmile máte atestaci, zvyšuje se Vám mzda (podle aktuálních nabídek, na které jsme zrovna včera koukali) k 18 tis/měs.Což mi teda moc světoborné a už vůbec ne západní nepřijde.

Ano,máte pravdu,na službě lékař občas i spí.Popisovala nám to nedávno ona známá.Lehnete si,za půl hodiny přivezou opilce.Jen co s ním skončíte,výjezd (nejčastěji ke starším lidem).Pak se vrátíte,opět ulehnete,po cca 10 minutách opět výjezd.Následně opilci,co se poprali.Pak už bývá konec služby.Jestli naspíte hodinu, můžete si gratulovat, a to rozhodně nebývá v kuse.Mimochodem v IT nejde o život.

0/0
10.8.2011 13:10

Roman Šmucler

Re: Nejsem lékař

Řekněte přítelkyni, že v mariánských Lázních platíme podstatně více. Pokud si myslí, jako i já, že i tam žijí lidé, kteří potřebují lékaře, má po problému.

Děkuji

Šmucler

0/0
10.8.2011 13:38

Tajemný muž

Re: Nejsem lékař

Já osobně bych se nebál přestěhovat, ale přítelkyně by ráda zůstala někde poblíž domovu. To znamená severní morava, Olomoucko max. Jižní morava příp. čechy už jsou pro ni příliš daleko. A tady, přiznejme si, jsou ty platy dost tristní. Hlavně proto, že se u nás dost tlačí doktoři z východu, kteří jsou ochotni za tyto peníze pracovat. Mimochodem, kolik v M.L. platíte doktorovi po ukončení VŠ před atestací? Přítelkyně chce jít na obvoďáka (nechce to dělat pro peníze, ale vidí v tom poslání, ale i tak, proč by se mělo pracovat s tak velkou zodpovědností za tak malou mzdu) a řeší problém s rezidenčními místy.

0/0
10.8.2011 14:27

Paeris Kiran

Kolik hodin má lékař sloužit?

To je jednoduché a prosté- tolik hodin ke kolika se zavázal v pracovní smlouvě a kolik je ochoten DOBROVOLNĚ vzít navíc.

Pokud se vám to nelíbí najděte si zaměstnance který vám podepíše jinou pracovní smlouvu a nebo bude rád dělat vyšší přesčasy.

Ale nikdo není povinen otročit v jakémkoli zaměstnání když se mu nelíbí pracovní podmíky. Výpoveď smlouvy je zcela korektní a je irelevantní že nemocnice pak nebude schopna zajistit lékařskou péči. Není povinen pracovat za podmínek které se mu nelíbí. (nemocnice mu není povinna ty podmínky dát ale pak se holt musí obejít lékař bez nemocnice a nemocnice bez lékaře)

+4/0
10.8.2011 11:04



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.