Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

huhu007

Hehe

napsaný článek je velkohubou snůškou kravin a konglomerátem všeobecně známých politických plků a některých rozumných věcí. Jen pár otázek: 1) jak se bude posuzovat "výkon lékaře"? a) počtem vykázných výkonů b) mírou finančního zisku pro nemocnici c) šíří spektra výkonů a mírou bezpečnosti daných výkonů pro pacienta. d) intenzitou, kterou danný jedinec vylizuje řiťku nadřízeného. 2) jakým způsobem soudruh Šmucler koncentruje pacienty na pohotovosti? Ano je to dobrý nápad a v řadě zemí to tak funguje. Fór je v tom, že musejí existovat příšlušně specializovaní doktoři a že oni stejně musejí být na telefonu, zvl. pak ve větších centrech. Nedovedu si představit jak by se to dalo udělat v horizontu1-2 let aniž by tím člověk neudělal nepřijatelný kompromis s patient safety. 3) 2 miliardy VZP určitě pozná, jelikož přebytků na jejich účtech je 0. Těch 14 mld mají menší pojiš´tovny a to vlivem zdravějšího a bohatšího a mladšího kmene pojištěnců. Zde je vidět, jak má pan Šmucler přehled.

0/0
26.12.2010 10:03

huhu007

Re: Hehe

4) "půjčky" na postgraduální vzdělání? Chacha to budeme jediná země, která by to tak měla. Dokonce ani v USA neexistují platby za pg vzdělávání (narozdíl od pregraduálního) s výjimkou některých kurzů. Ale zpoplatnit pregraduální vzdělávání, to by se hošanům, co ve zdravotnictví dobývají rentu, moc nezamlouvalo, že? To je jen další způsob jak omezit volný pohyb pracovní síly za lepším. Mám nápad, Šmuclere: dobře lékaře zaplať a nebudeš je muset vydírat pomocí umělého předlužení, které lékař, chce-li se vlastně plnohodnostným lékařem stát, musí podstoupit. Tohle je jen další nástroj, jak ofce udržet v ohradě. Koncekonců vzdělání dávají mladším lékařům pouze jejich starší kolegové, kterým za to managorský ksindl nic extra neplatí, tak jaképak půjčky a náklady.

Šmuclínek je jen další typ hochštaplera, který si koupil akademický titul. Samozřejmě - šlo by doktory platit dle jejich výkonu. ale v tom případě by bylo nutné podobně jako v kterékoli jiné profesi zdravotnictví ..

0/0
26.12.2010 10:16

huhu007

Re: Hehe

plně komercionalizovat, nastavit tržní ceny, volné spektrum služeb a volnou soutěž. jenomže v té chvíli by to zlatokopy jako Šmuclínka ekonomicky zničilo, resp. dost omezilo. myslím, že pokud by pan Šmucler dělal jen polovinu věcí, které na něj vím, skončil by jako lékař už dávno za katrem. ne, že by Šmucler neuměl kupř. zubní implantáty, asi by se i ve volné soutěži narozdíl od jiných uživil, ale asi by neměl tolik drzosti, aby se pouštěl do operací na které nemá příslušnou atestaci. Tohle může projít opravdu jen v našem Kocourkově.

0/0
26.12.2010 10:28

Roman Šmucler

Re: Hehe

Vážený HUHU007, proč se stydíte za svoje jméno? Mám nemocnice dvě a ani jeden lékař nyní nedal výpověď  v souladu s touto kampaní. Toť vše. Problémy máme, lékaři se střídají a třeba udržet nemocnici v Mariánských Lázních, 14 km od nejbližší německé nemocnice je docela problém. Tržní prostředí může být třeba v těch zubních implantátech o kterých tolik víte ale nikoli třeba v nemocnicích, která je a bude jedna v dané oblasti. Když vznikne jiná, ta původní se zavře. Proto zdravotnictví je a bude regulovaný trh. Radost z toho tedy nemám. Přijďte se někdy podívat, ať nevyprávíte drby...

0/0
30.12.2010 22:54

kuchl

Méně doktorů , méně nemocnic

kvalitnější a dražší péče . Občan konečně pochopí , že neplatí socialistické : " lid má právo na zdraví " a začne se zamýšlet i nad stylem svého života ...To je absolutně nejekonomičtější řešení .

0/0
22.12.2010 18:27

simsII

Když vidím

a ještě hůře slyším lídra protestů lékařů, dr. Engla, tak mi je z jeho argumentací a doporučení nevolno. Jeho demagogická rétorika, která jen nabádá všechny ke zmaru mi připadá, že by měla patřit spíše do nějaké průmyslové haly, kde se vyrábějí skleněné kuličky na cvrnkání. Jeho styl je konfrontační, čím hůře, tím lépe. Přepočítávání výpovědí je nejdůležitější činností. Nikdo se nezabývá tím, že naše zdravotnictví nemá optimální počet lékařů na počet obyvatel, že se na odděleních živí lékaři navíc. Nikdo se nezabývá, jakou to mají oni lékaři medicínskou úroveň.  A že ti co nejvíc křičí, že odejdou mají z nového většinou strach. Ono udělat díru do světa v tak rozvinutém systému péče jakou mají v sousedních zemích, nebude tak snadné a k tomu ona jazyková kompetence. Lékaři ze Slovenska se prý k nám docela těší, protože je jejich tvrdá měna až tak neuspokojuje. Příkladem jsou magistři z lékáren.

0/0
22.12.2010 15:21

Alexandr Špáta

Jen Vám připomenu,

proč jsem níže reagoval, jak jsem reagoval. Vy jste uvedl, že by si VZP ani nevšimla oněch 2 mld vyplacených nemocnicím na platy lékařů. A tam jste minimálně nepřesný. Ty přebytky mají ostatní pojišťovny. Nikoli VZP - a ta už měla nulu myslím od počátku prosince. K tomu jste se nijak nevyjádřil. Znovu VZP přebytky nemá, proč tedy šijete do ní? Podle toho, co o zdravotnictví vím, se vůbec nedivím, co se v něm děje a k jednoduchým řešením jsem již skeptický. Zdravotnictví tak jednoduché není a zatím bylo spíše chaoticky rozvrtáno - už jen Vaše teze o tom dostat ty přebytky oněch pojišťoven mimo VZP na platy lékařů. Hezky jednoduchá věta, ale poněkud složitější realizace, nemyslíte?

0/0
22.12.2010 13:03

Roman Šmucler

Re: Jen Vám připomenu,

Tak do konta VZP nevidím. Pojišťovny přiznaly cca 13 miliard přebytků- asi nemohou být jen u těch malých ale i kdyby byly. letos stoupne výběr pojištění, za rok zase, při troše snahy, ty 2 miliardy najdou, jak dál píšu. Máte výpis z konta VZP, pokud je tam nula, rád to doplním do článku.

0/0
22.12.2010 13:44

Roman Šmucler

Re: Jen Vám připomenu,

Já jsem našel v tisku, že se jen omezuje péče, jako ostatně každý rok, neboť nemocnice naplnily regulační limit. To je ale něco jiného.

0/0
22.12.2010 13:45

Alexandr Špáta

Re: Jen Vám připomenu,

I já jsem to v tisku našel, ale právě to, že ty přebytky jsou u oněch ostatních pojišťoven. Ostatně je konec roku a bude možno vyhledat hospodaření pojišťoven stran těch přebytků. Je-li Váš zájem opravdový najdete je tam v novém roce po uzávěrkách. Znovu nezlobte se na mne, ale mne svými příspěvky nepřesvědčujete. Zase - jak jinak jste se ani nenamáhal nastínit, jak jednoduše při dosavadních pravidlech ty peníze z přebytků dostat na ty platy lékařů. Je to pro Vás už docela příznačné. I proto jsem napsal, co jsem napsal. Prostě Vám osobně já moc nedůvěřuji.

0/0
22.12.2010 14:18

Stará kára

Re: Jen Vám připomenu,

Z nedůvěry pana Špáty si nic nedělejte, pane Šmuclere.   Nedůvěřuje vždy, když nelze argumentovat. Znám to.

0/0
22.12.2010 15:16

Alexandr Špáta

Re: Jen Vám připomenu,

No to máte Stará Káro tak - tam, kde je podivuhodná argumentace i na zcela určité námitky, jsem prostě nedůvěřivější. Ve Vašem případě se nepletete. Vás už vážně brát opravdu nemohu. Pro Vás je zjevně důležitější mise vládní koalice než to, co se s Drobilem provalilo. Bohužel díky takovým, jako Vy tu máme a holt budeme mít Drobily, Nečase, Klause či Kalousky - pro Vás jako účetního jsou holt nejdůležitější doslova jen kecy o řešení dluhu tam, kde ten dluh při Kalouskově způsobu léčby bude jen prohlouben. Ostatně lidem jako Vy je vlastní především heslo, že účel světí jakýkoli prostředek. Vy zřejmě budete až do smrti obhajovat i toho Juldu a jeho způsoby zavedení poplatků, jak jste hrdinsky okázale vždy činil. Bez bázně a hany a také bez jakéhokoli alespoň zpětného studu. Ano vůči takovým borcům jsem hodně nedůvěřivý a velmi skeptický k jejich tvrzením. Tak už si ten oltář s Julínkem holt mějte - dnes už mi tahle Vaše vlastnost ale vůbec nevadí.

0/0
22.12.2010 15:32

Stará kára

Re: Jen Vám připomenu,

Tak dlouho si dopisujeme a tak málo mě znáte! Nebo se tak tváříte. Nebudu odporovat - jen jste potvrdil mé konstatování.

Mimochodem: prvně jste mě poctil svojí nedůvěrou, když jsem popisoval události před více než půl stoletím. Peohlásil jste, že kdo ví, jestli jsem tak starý. K tomu nebyl jediný důvod - kromě faktu, že se vám má tvrzení nelíbila. S Dr. Šmuclerem je to stejné. (Všimněte si prosím - reagoval jsem na vaše znevážení jeho důvěryhodnosti.)

0/0
22.12.2010 23:24

Alexandr Špáta

Re: Jen Vám připomenu,

I Vy popleto, a kde jsem podle Vás znevážil jeho důvěryhodnost? Tím, že jsem si na rozdíl od Vás dovolil o něčem zapochybovat? Jen nevím, jak by se ator tvářil na Vaše doslova modlářské někdejší příspěvky ohledně Julínka. Vy snad dodnes nejste sto pochopit, že jen třeba ten počet poplatků je v rozporu se zájmy pacienta natož chce-li ho někdo považovat za klienta. Vy sám dodnes hájíte i tohle, poněvdž jste asi jediný v republice, který si těch cca 60 poplatků pamatuje a ví, kdy se co platí. Ostatní sypou, kdykoli je kterýkoli lékař prostě požádá. Prostě jste o něm psal jako o své modle. Vás brát vážně nelze. Vy asi moc netušíte, že Leoš Heger je chtěl zrušit.

0/0
23.12.2010 1:11

kosciuszko

Závěrem,děkuji za tu diskusi

Ještě o Německu, syn mého pacienta tam pracuje. Odešel tak jako atestovaný gynekolog z Bohunic.Manželka nepracuje.On však je schopen z paltu uštřit 1 mln Kč

ročně,příští rok se vrací / po 10 letech se vrací a kupuje praxi/.Jeho nemocnice mu platí víkendové stáže/ i v Ostravě, včetně letenky/ Práce klidná a je jí méně nž u nás.

Němčinu vás naučí. Bei mir Deutsch ist kein Problem, ich habe Deutsch an der Oberchule vor 40 Jahre gelernt! Fur jungen Leuten ist es eine Frage eines Jahres

Deutsch zu beherrschen.

0/0
22.12.2010 12:49

kosciuszko

Re: Závěrem,děkuji za tu diskusi

Jinak, s vaším názorem na centralizaci péče, souhlasím.Ale je třeba zdokonalit

ambulantní péči. Po noční domů, správně. Je třeba ovšem navýšit cenu lékařské práce / o 100% ?/ aby se zachovaly mzdy alespoň na současné úrovni, ale bez služeb.Bude pak třeba i o něco míň lékářů.Ale to neprojde ....

Pěkné vánoce R^

0/0
22.12.2010 13:02

scabies

Re: Závěrem,děkuji za tu diskusi

ty platy lekaru jsou mizerne. Kdyz jsem jeste jako mlady lekar pracoval v CR v roce 2005, tak jsem mel 110 Kc na hodinu brutto, a za chirurgickou pohotovost 90 Kc na hodinu brutto. (pocitalo se to jako pohotovost na pracovisti, ani ne jako prescas). Dvojatestovani 40-ti leti meli 150 na hodinu. Pak bylo vzdycky vesele prijet na sraz spoluzaku z gymplu a poslouchat jejich vydelky. Ackoliv ve skole byli vzdycky hloupesi, meli horsi znamky, tak nakonec meli za mene prace a mene stresu mnohem vic penez. To je holt spravedlnost. Lekari v teto republice uz 20 doplati na nekompetenci ceskych politiku a jejich neschopnost resit problem. Resp. problem se haze na lekare.

0/0
22.12.2010 13:07

scabies

Re: Závěrem,děkuji za tu diskusi

kdyby ten problem skutecne chtel nektery z tech politickych zkorumpovanych vyzirku zacit resit, tak rekne lidem, at si plati 20% veskere lecby ze sveho. Zabilo by se tim nekolik much jednou ranou - lide by si hlidali za co plati a omezilo by se plytvani leky, klesla by nemocnost a do systemu by priteklo vic penez. Jenze k tomu zadny z tech populistu nema odvahu. Bezduche skrty jsou preci o tolik jednodussi nez se stat nepopularnim u verejnosti, ze ano?

0/0
22.12.2010 13:09

Roman Šmucler

Re: Závěrem,děkuji za tu diskusi

jasně ve Weidenu jsou desítky česky mluvících lékařů, někteří jsou ale sudetští Němci. A já znám spoustu lidí v Americe a jsem tomu rád. Konečně, kdo chce pracovat v zahraničí může bez větších problémů už 20 let.

0/0
22.12.2010 13:03

Stará kára

Re: Závěrem,děkuji za tu diskusi

Fajn.  Nechť tam lékaři jsou. Je tam zaměstnáno mnoho našich občanů různých profesí. Jen jsem o odchodu žádného z nich neslyšel a nečetl spousty zpráv a nemyslím, že k svému odchodu potřeboval odbory.

Mimochodem:  Jistě i u nás si ušetří lékař ročně milión.  Až bude náš HDP srovnatelný s tím Německým. Proč dosud není můžete přemýšlet (může to být domácí úkol).

0/0
22.12.2010 13:05

scabies

Re: Závěrem,děkuji za tu diskusi

kolik jsem usetril vam muzu rict celkem konkretne. Za 3 roky na chirurgickem oddeleni v CR jsem usetril 120 tisic Kc, za 3 roky prace v Nemecku temer 2 miliony. Podotykam ze v obou pripadech jako neatestovany lekar. V Nemecku jsem byl Assistenzarzt. A to jsem v Nemecku pracoval mene hodin a v mensim stresu.

0/0
22.12.2010 13:12

tombry

Re: Závěrem,děkuji za tu diskusi

K těm odborům - je to přeci o tom, že chtějí poukázat na ten bordel, který tu  už je ve zdravotnictví  20 let. Kdyby opravdu všichni chtěli odejít do Německa, tak k tomu pochopitelně odbory potřebovat nebudou.

0/0
22.12.2010 13:26

Stará kára

Re: Závěrem,děkuji za tu diskusi

No - to všichni chápeme. Divadlo. Také se mnozí (včetně mě) na ty 4 tisíce díváme jako na tajtrlíky.

PS: Proč myslíte, že jsem zmiňoval fakt, že jsme o těch předchozích lékařích či ostatních profesích nic něčetli a že oni odbory nepotřebovali?

0/0
22.12.2010 14:48

Ubaram

Re: Závěrem,děkuji za tu diskusi

Ostatní profese totiž buď fungují na tržním principu čili pokud jim to někde nesedí jdou jinam, nebo prostě dostávali přidáno a nikdo jim nesliboval 20 let reformu která s tím něco udělá. Prakticky jediná další profese která by takhle mohla teoreticky vykřikovat jsou učitelé. Tam je to ovšem značně problematické protože okolní státy učitele neshání, pokud by sháněly tak těžko budou brát zahraniční kvůli jazyku, a v řadě neposlední - dětí ubývá takže sem tam zavřená škola nikoho zásadně nepoznamená.

Je samozřejmě nešťastné že jim porupaly nervy zrovna během krize kdy to většina lidí odbyde slovy "já si taky musím utrhnout od huby bo krize", ale fakt je že bylo x příležitostí reformu udělat v době hospodářských boomů.

0/0
22.12.2010 16:47

Stará kára

Re: Závěrem,děkuji za tu diskusi

Lékaři přece fugují na stejném tržním principu. Jako každý zaměstnanec (neděste se, ano jako každý jiný zaměstnanec). A fuhgovali tak za feudalismu, kapitalismu, socializmu i fašismu. Fungují tak dosud. V tom je (nepřímo) váš spor s Dr. Šmuclerem. Že on to ví.

Znova: nemám nic proti tomu, že se jim něco nelíbí. Nemám nic proti tomu, že chtějí jít za lepším. Dokonce se ani nebojím, že bude chybět 4.000 lékařů.

Co mně vadí je divadlo. Divadlo v režii několika odborářů, ke kterému se jako nejhorší šmíra ty čtyři tisíce propůjčily.  Tím se dehonestovali.

0/0
22.12.2010 23:30

nechci vyrusovat

Re: Závěrem,děkuji za tu diskusi

Máte rozumný názor, autore příspěvku.

;-D;-D;-DR^

0/0
23.12.2010 0:43

Alexandr Špáta

Re: Závěrem,děkuji za tu diskusi

Jak to máte jednoduché. koukám, že máte za sebou lékařskou praxi starých i mladých stejně jako zkušenosti ze všech typů nemocnic. Inu Kalouskovský účetní musí být logicky nejlepší odborník na všechno. Je zajímavé, že někteří ekonomové na aktuálně cz přece jen poněkud změnili rétoriku - alespoň co se týká korupce. Dostávali tam zaslouženou sodu. Kupodivu - někteří opravdu překvapili.

0/0
23.12.2010 3:24

aksura

Re: Závěrem,děkuji za tu diskusi

R^R^R^

0/0
23.12.2010 10:53

scabies

Re: Závěrem,děkuji za tu diskusi

mimochodem, lekarske odbory funguji docela dobre i v Nemecku. Jednak funguji tzv. zavodni rady (Betriebsrat), ktere napriklad na soukrome klinice dohaduji platy s vedenim (Tarifvertrag). Jednak jsou tam skutecne odbory jako treba "Marburger Bund", do kterych clovek ci lekari mohou vstoupit, aby zastupovali jeho zajmy.

Na akci ceskych lekaru neni nic spatneho. Je to jedina mozna forma protestu, jaka je v ramci ceskeho zdravotnictvi mozna a jaka ma sanci, ze bude ucinna. Je zcela legalni a nevidim na ni nic spatneho. Kazdy ma pravo zastupovat sve vlastni zajmy.

0/0
22.12.2010 13:30

kosciuszko

To snad ne

"Stojí to ale ukrutně mnoho peněz."....

Já jsem bral  13 Kč/hod, pak 17, pak 25/hod.... v roce 1994 když jsem odcházel

do privátu jsem měl výplatu 10 000 Kč čistého i se službami / 130 hodin/

Můj známý , tesař, bral 12 000 čistého. Kolik platíte lékaři na službě...?.

Já jsem naposledy sloužil na JIP /jako soukromý/ za 54/hod /70 /hod během víkendu/, bylo to v roce 1995.Co se týce pracovního vytížení, bylo to tak 50/50, s tím že ten "dopčinek" na službě nestojí za nic. Zkuste si to.

0/0
22.12.2010 12:41

Roman Šmucler

Re: To snad ne

Jasně, je to málo. Teď (alespoň my) ale platíme více. Když to pronásobíte počtem lidí včetně sester a sanitářů, připočztete další náklady je to mnoho miliónů v maličjké nemocnici. Dát je doktorům za práci přes den, je všeobecný klid a pacienti mají lepší péči. Od vyspalých doktorů u nás a velkého týmu v krajské nemocnici- pokud jde o infarkty, mrtvice, polytrumata. nemluvím o drobnostech, což je 90% přišedších, to zmákneme i bez RTG a biochemie.

0/0
22.12.2010 12:45

kosciuszko

V nemocnicích nesmyslně přespávají rentgenolo

gové a bochemici ?Já už nesloužím 15 let., sloužil jsem oddělení, JIP, RZP i LSPP

v okresním městě, JIP interny asi 15 let a mohu vám říct,že dnes ani před 1989 rentgenolog  ani biochemik v noci nesloužil. Když byl třeba rentgenolog, zavol se / kvůli CT především/. Biochemici sloužili přechodně víkendy / kšeft bývalého ředitele nemocnice, který byl i ředitelem nemocnice, tyto služby skončily rokem 1989/

.

0/0
22.12.2010 12:30

Roman Šmucler

Re: V nemocnicích nesmyslně přespávají rentgenolo

Omlouvám se za nepřesnost, sloužit musí ze zákona (žádný výmysl) biochemie a RTG- tj. střední personál. Příslušní lékaři jsou na zavolání. Stojí to ale ukrutně mnoho peněz. Ten rentgenolog stejně každou chvíli slouží, RZ přiveze složitou věc, chirurg na to nestačí, vezou se mu snímky domů anebo se na něj čeká. Ve velké nemocnici by šlo vše jak na drátkách. jenže je jakoby dostupnost JIP v každé větší obci.

0/0
22.12.2010 12:33

kosciuszko

Pán Šmucler se prezentuje jako lékař, ale dnešním

článek ukázal co si mysli o nás, lékařském plebsu.

Ještě jednou pohotovost.Aby se dalo všechno stihnout během dne, co se má,musí být lepší vybavení ordinací praktiků i speialistů. Ordinace německého praktika má i4 sestry. 10 místností a několik přistrojů / USG, EKG a tlakový ,Holter,defibrilátor,spirometr, oxymetr, rektoskop, může být GFS, štěrbinová lampa,

oftalmoskop...... / .Pojišťovna všechno uhradí a medicína je o něčem jiném.

Srovnejte přístup našich pojišťoven.

0/0
22.12.2010 12:21

Roman Šmucler

Re: Pán Šmucler se prezentuje jako lékař, ale dnešním

Já se zabývám medicínou v pohraničí a dost o tom vím. Spousta praktiků tam tohle vše má a nasmlouvala i třeba gastroenterologii a chodí jim tam specialista. Ono to chce se snažit. Jasně , nejsme bohatí jako Německo. Ona uklízečka a učitel se tu nemají také jako v Německu. Musíme to ale řešit, krok za krokem. Můj článek bych o nemocnicích o ambulantních také klidně napíši, to je zas jiné téma.

0/0
22.12.2010 12:27

kosciuszko

Re: Pán Šmucler se prezentuje jako lékař, ale dnešním

Vy se zabýváte medicínou v pohraničí..........hm

Já už tady jako lékař pracuji 30 let. Začátkem dubna 1999 se nám stalo, že silnice Rýmařov- Bruntál byla 4 dny neprůjezdná.Z Rýmařova se nedalo ani do Olomouce

,ani do Šumperka.Dnes už v Rýmařove není ani LSPP ani nemocnice, jenom OOP.

Mezi Bbruntále a Krnovem je část cesty široká maximálně pro 2 osobní auta,

když napadne sního ...to se dějí věci.

0/0
22.12.2010 12:35

Stará kára

Re: Pán Šmucler se prezentuje jako lékař, ale dnešním

Pan Šmucler vám - zdá se - šlápl na kuří oko, že?

0/0
22.12.2010 12:50

kosciuszko

Nezlobte se, nemáte pravdu

Aby se omezilo služby, je třeba omezit dostupnost zdravotní péče. V Polsku stojí návštěva pohotovosti 100 Pzl / při zavedení poplatku to bylo 1000 Kč/, pokud se jedná o jednoznačně indikovanou návštěvu , poplatek může být odpuštěn.Klíště

se tahá doma, nikoli na pohotovosti , s  lehkým nachlazením, chřipkou jinak zdravý člověk na pohotovost nechodí.Je rozdíl jestli diabetik s teplotami jde zavčasu ke svému praktikovi, nebo se po 3 dnech nechá přivézt rychlou o půnoci s glykemií 60 mmol/l, zažil jsem už takového pacient s glykemii90 mmol/l, byl v komátu, co 2 hodiny

laboratoř..... etc, 2 dny kolem něj běhal doslova celý špitál. O tom to je.

0/0
22.12.2010 12:12

Roman Šmucler

Re: Nezlobte se, nemáte pravdu

Ale kdepak!! V malých nemocnicích nesmyslně prespávají rentgenologové, biochemie atd.- ěžcí pacienti ale míří jinam. Pokud tam bude doktor, co pohlídá ležící pacienty a ev. pomůže lidem z okolí s drobností a ostatní sanity odvezou do komplexníxh nemocnic 40 km, je to optimální. V Německu to funguje. Tam se bude spousta lidí divit , až se tam skutečně vypraví!

0/0
22.12.2010 12:23

scabies

Re: Nezlobte se, nemáte pravdu

ze tam nesmyslne prespavaji rentgenologove? Behem chirurgicke sluzby je docela bezne, ze potrebujete udelat CTcko hlavy, protoze v sobotu ve 2 v noci vam privezou lidi z bouracky nebo bezdomovce s traumatem hlavy v bezvedomi a pachnouciho alkoholem, nebo potrebujete udelat UZV bricha atd. Rentgenolog je potreba. Stejne tak je treba v noci delat biochemku na statim. Kdyz privezou pacienta s dekompenzovanym diabetem a potrebujete rychle vysetrit kalium, glykemii a vse mozne. Bezne to byva do pul hodinu od prijmu hotove.

BTW: mluvim o okresnich spitalech. Nevim jake male nemocnice mate na mysli vy. Pracoval jsem ve Znojme a tam je jedina okresni nemocnice na cely okres, na okrese Breclav jsou 2 nemocnice (Breclav a Hustopece). myslim ze to o nadbytku nemocnic je taky mytus

0/0
22.12.2010 12:28

scabies

Re: Nezlobte se, nemáte pravdu

pokud chcete rusit spitaly, tak by bylo treba presmerovat peci do ambulanci, a to ceske ambulance nejsou vubec pripraveny. V USA a i v Evrope maji paramediky, co jezdi se sanitkama, po operacich chodi lide mnohem drive domu, ale pak maji zajistenou zcela jinou naslednou peci. U nas toto zcela chybi. Zdravotnictvi neprestrukturujete pres noc.

0/0
22.12.2010 12:31

Roman Šmucler

Re: Nezlobte se, nemáte pravdu

Špitály nikdo rušit nechce. babičky chtějí se doléčovat blízko rodiny ale snažit se být v Hustopečích být vybaven na příjmu třeba infarktu, když za "bukem" je tolik nemocnic s obrovskou kapacitou a vybavením- Bohunice, Sv. Anna, úurazovka... O to jde, nedělat blbosti a nedržet doktory v nesmyslných službách. naopak ve velkých nemocnicích služby zrušit a držet směnný provoz- osm hodin práce a domů si odpočinout. je´dte se podívat do německa.

0/0
22.12.2010 12:35

scabies

uprimne pane Smuclere,

nemyslim ze problematice rozumite. Osobne vas povazuju za dalsiho z papalasu ceskeho zdravotnictvi (po boku prof. Benese a podobnych), ktery nevi o cem mluvi. Muze za to jednak vas obor (dermatologie je preci jen dost stranou bezne mediciny), jednak jste nikdy nepracoval v okresni nemocnici na pozici bezneho lekare. Ja jsem si prosel vsim moznym, delal jsem 3 roky chirurgii v okresni nemocnici, pak par let v Nemecku na soukrome klinice a nyni pracuju na univerzitni klinice ve Vidni. Problematika fakultek je uplne jina nez problematika okresnich spitalu, zejmena protoze fakultky maji mnohem vic penez od statu, jsou tam lepsi platy, a je prezamestnanost lekaru.

0/0
22.12.2010 12:10

scabies

Re: uprimne pane Smuclere,

tvrdite ze neni treba slouzit pohotovost. Chapu ze v dermatologii to potreba neni, ale v chirurgii, interne, urologii, traumatologii, neurologii ano. Ja osobne bych byl pro zluseni LSPP, ktera byla uplne k nicemu. A ty penize z LSPP bych pridal tem, co slouzi pohotovosti v okresnich spitalech.

0/0
22.12.2010 12:12

kosciuszko

Re: uprimne pane Smuclere,

plný souhlas.R^

0/0
22.12.2010 12:13

Roman Šmucler

Re: uprimne pane Smuclere,

Jasně a když se nebude sloužit v základních oborech v nemocnicích, které jsou od sebe 20 km, tak se ušetří ještě více. A není pak v noci problém si zavolat neurologa, urologa, gynekologa a co já ještě vím. Bez toho je to v malých nemocnicích zdraví nebezpečné, jak pro pacienta, tak i lékaře. U nás v ML jsou vystresovaní lékaři, když jim dovezou polytrauma, nebo infarkt. Akorát zdražujeme a zdržujeme péči. Přez hranice pokryje 300000 lidí jedna super nemocnice ve Weidenu a ty malé jsou odpoledne jen pro své pacienty a drobnosti.

0/0
22.12.2010 12:30

scabies

Re: uprimne pane Smuclere,

dale pisete, ze penize by mely byt podle zasluh. Jak ty zasluhy chcete merit? Podle toho, kdo dosahne hloubeji do rekta pana reditele nebo pana primare? Nebo podle komplikaci u operaci? A jak to chcete pomerovat, kdyz nekteri delaji slozitejsi operace nez jini? Bezne je to tak, ze nekomplikovane se nechavaji mladym a komplikace a slozite pripady resi stari zkuseni, ale tim padem maji i horsi vysledky.

0/0
22.12.2010 12:14

Stará kára

Re: uprimne pane Smuclere,

Ano. Člověk, který řídí tři nemocnice tomu nerozumí. Logika jak trám.

Nerozumí tomu proto a jen proto, že tomu nerozumí tak, jak vám vyhovuje.

Vše je totiž o ekonomii. Opakuji:  v  š  e   bez výjimky.  A té pan Šmucler rozumí velice, velice dobře.

0/0
22.12.2010 15:19

Alexandr Špáta

Re: uprimne pane Smuclere,

Jde jen o to, jakou ekonomii máte zejména Vy na mysli.

0/0
22.12.2010 15:36

Stará kára

Re: uprimne pane Smuclere,

O které. Přece o to Šmuclerovo. O jeho fungující zdravotní zařízení. Jak se vůbec můžete takto zeptat?

0/0
22.12.2010 23:33



Jak šel čas s blogy iDNES.cz?

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.