Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel_jan

spádovost

Vážený pane doktore,

celkem bych s Vámi i souhlasil, mám ale jednu zásadní výhradu. Vadí mi opětovné zavedení spádovosti. Podle mě musí mít pacient právo vybrat si svého lékaře. Systém "lékař jako lékař" je podle mě absurdní. Jednak je tím ignorováno psychologické pozadí léčebného procesu (vztah lékař-pacient, důvěra, atd.), jednak i Vy sám si jistě uvědomujete, že není stomatolog jako stomatolog atd. (i když obecně souhlasím s vysokou úrovní českého zdravotnictví). Možná jste to nemyslel až takto tvrdě, nicméně mám trochu obavy z Vašeho obdivu k organizaci socialistického zdravotnictví.

0/0
12.3.2010 17:23

Kvetuska55

Vážení páni lékaři,

A co takhle do "Souboru opatření" přidat povinné školení lékařů jak se chovat k pacientům.Víte,my nejsme jen "materiál" potřebný pro vaši práci,ani "potrubí", přes které protékají miliardy k farmaceutickým firmám.Proč se na vás zlobím? Posuďte sami:

Před čtyřmi lety mi zemřela matka.Byla dlouhodobě ležící,po několika mozkových mrtvicích, tedy odkázaná na moji nepřetržitou domácí péči.Tři roky jsem ji ošetřovala jako miminko,vždy byla čistá, v čisté posteli a její paní doktorka ani nechtěla věřit,že jsem celé ty roky dokázala zabránit proleženinám.Pak máma dostala horečku,zánět plic a odvezli ji do místní nemocnice.Moc jsem to nechtěla protože to není žádná klinika,jenže pan doktor ze záchranky (jinak to tady v neděli nejde) dost přezíravě řekl,že do nemocnice musí (jako že jsem hloupá).

0/0
10.3.2010 22:35

Kvetuska55

Re: Vážení páni lékaři,

Po třech dnech hospitalizace,kdy už byla téměř v bezvědomí jsem si ji přes mohutné protesty a křik lékařů odvezla domů.Když jsem jí chtěla převléknout uviděla jsem něco,strašného.Celá záda, zadek,lýtka měla černá s krvavým hnisavým výtokem.Nejsem zdravotník,takže jsem nikdy nic podobného neviděla.Po přečtení propouštěcích papírů následoval další šok.Stálo tam:"Přijata s mnohočetnými dekubity".Máma zemřela na druhý den.Její lékařka mi doporučila podat na nemocnici stížnost,že mně podpoří.Neudělala jsem to, neměla jsem sílu.Jen si od té doby lékařů méně vážím.

0/0
10.3.2010 22:36

Roman Šmucler

Re: Vážení páni lékaři,

Dekubity jsou "vizitkou" nemocnice, takové by běměla už v dnešním zdravotnictví co dělat. Schopnost komunikace mnoha lékařům, byť třeba odborně zdatným chybí, souhlasím.

0/0
11.3.2010 6:36

Dezo-Conka

Na závěr

Co laser a keloidní jizvy ?Pacientka má keloidiní jizvy po deliberaci n.medianus

/před léty/ a nově po laparoskopické CHE.Etiologie hypertrofických a keloidních jizev

prý není zatím objasněna.Léčba ?

Zdravím, diskuse nic moc, holt už nejste na kandidatce TOP 9.

P.S.LSPP bych řešil zvýšením poplatku až na 1000 Kč, jako kdysi v Polsku

0/0
9.3.2010 18:22

Dezo-Conka

Re: Na závěr

,v indikovaných případech poplatek zrušit.Co si myslet o pacientovi, diabetikovi, který

se nechá přivézt do špitálu skoro v komatu,v neděli o půlnoci,po 3 denní angíně

s glykemii 50 mmol/l ? Socialistcká dostupnost zdravotní péče, nám dělníkům medicíny

zničila zdraví ..

0/0
9.3.2010 18:22

Dezo-Conka

Re: Na závěr

..Líbí se mi italský modél.Za základní pojištění

zdarma jen návštěva praktika,USG si platí už pacient sám/ cca 200 eur/

u nás by stačila stovka.Auto se ještě

nedávno uměl opravit každý ale na vytažení klíštěte o půlnoci byla pohotovost.

0/0
9.3.2010 18:22

Dezo-Conka

Re: Na závěr/ úplný/

 Vmnohém máte pravdu....nejhorší management byl vždy ve špitálech, kdo neuspělve fabrice, šel do špitálu. Hhlavně slušně plaťte doktory a sestry v Mariánských Lázních. Chce to nějakou plastiku, laser..... to co se v Německu hodně platí.... a máte i na platy těch chudáku ve zdravotnictví....Stejně si myslím,že bychom měli ve všem okopírovat německé zdravotnictví.Dost bylo Rubášů a Julínků ,Hroboňů a Hellerových..... totální šunt. Na stomatologa jste moc chytrý,;-D,přeji hodně zdaru.

0/0
9.3.2010 18:30

Roman Šmucler

Re: Na závěr/ úplný/

Hezký den, tak okopírovat německé zdravotnictví, popravdě celý systém by báývalo v roce 1990 bylo úplně nejlepší. naše legislativa by hladce navázala. bylo by to jednodušší, než vymýšlet velká moudra. V ML si vystačíme z pojiš´toven , při dobré organizace to jde,. estetická medicína je bonus.

0/0
9.3.2010 20:06

Roman Šmucler

Re: Na závěr

Určitě bych zkusil lasery a to frakční a barvivové, k tomu kortikoidy.

0/0
9.3.2010 20:04

Roman Šmucler

Re: Na závěr

1000 Kč poplatek za pohotovost? To bych asi šel demonstrovat i já. jak má proboha obyčejný člověk přijít na to, že už nemá chřipku ale rychle se komplikující zápal plic? Zejména, když je to 10% jeho čistého měsíčního příjmu. Tak špatně na tom nejsme a na simulanty stačí třeba 100 Kč.

0/0
9.3.2010 20:16

Dezo-Conka

S tím Švýcarskem nemáte pravdu,

ověřte si to. Měnit neudovodněně léčbu, vyměňovat léky za levnější /generika/

je zločin na pacientech.

Co se týče přednášky prof.Kautznera jednalo se generický amiodaron.

0/0
9.3.2010 17:54

Roman Šmucler

Re: S tím Švýcarskem nemáte pravdu,

Generika jsou léky po vypršení patentové ochrany. Jelikož většině práva vypršela, nevím, jak by bylo možné mít 99% patentově chráněných léků. Samozřejmě se generika měnit musejí- dovedete si představit lékárnu na oddělení interny, kde by měli všechny schválené alternativy všech molekul? Pokud je v některém léku pacient vázán na ten či onen výrobek, není asi problém si rozdíl v ceně zaplatit.  Či spíše výrobce by měl mít rozum a prodávat to za stejnou cenu- výrobní je u všech stejná (takřka stejná) a nebýt "nenažraný"..

0/0
9.3.2010 18:00

Dezo-Conka

Re: S tím Švýcarskem nemáte pravdu,

Vzjádřil jsem se nepřesně, zločinem je neodůvodněně měnit úspěšnou a dobře

tolerovanou medikaci.Tedy měnit i jedno generikum za druhé.

U generik , aby prošly, se hodnotí jen biologické dostupnost a hladina v séru.

A to je dost málo.Tolerance generik je různá.

V Třinci není problém,pacient má svoje léky, neboť tam v 90% straví 2 dny.

0/0
9.3.2010 18:13

Roman Šmucler

Re: S tím Švýcarskem nemáte pravdu,

Tak hlavně řešením je, aby stály ty léky stejně či podobně. Za druhé si pacient může připlatit, když potřebuje dražší generikum a jeho výrobce ho dráž prodává. Jinak i generika se vyhodnocují různými postmarketingovými studiemi, hlášením na SUKL atd. Jinak nikdo pacientovi jeho generikum nebere, jen na něj nedostane více.

0/0
9.3.2010 18:19

Dezo-Conka

Ohledně té preskripce

účinné látky..... velmi špatný návrh.Proč myslíte, že ve Śvýcarsku mají jen jedno

procento generik ? / u nás to bylo 60%, v Nměecku 40%, letos to klidně u nás

stoupne na 80% / Divil byste se jaký je někdy rozdíl mezi origimálem a generikem.

0/0
9.3.2010 12:09

Dezo-Conka

Re: Ohledně té preskripce

Nejvíc jsem se nedávno pobavil na přednášce profesora Kautznera.....pokuď

pacient užíval originální lék měl O paroxysmů KT, pokuď užíval generikum měl jich

30 během 24 hodin;-DRv ?Nevěříte?

Tak mu zavolejte. Já jsem zvědav co máte ve svých pozitivních

listech.

0/0
9.3.2010 12:09

Roman Šmucler

Re: Ohledně té preskripce

Medicína není věcí víry a telefonování někomu. Pokud toto opravdu pozoroval, ať to publikuje a u tohoto léku se podle toho všichni zachovají. Jistě je možné, že má nějaký originální výrobce lék lépe "udělaný". U většiny je to ale tak, že dnes a denně se v nemocnicích dá vají generika podle toho, co právě je a není s tím problém. Ten nastane až když jde pacient domů. Často pak dostane ten "nejlepší lék".

0/0
9.3.2010 17:41

Dezo-Conka

Re: Ohledně té preskripce

Nmeocnice, mají pozitivní listy. Pokud přijde pacient na internu, tak mu změní veškerou

medikaci i když se jedná o stejné nebo podobné léky. Když ho propustí, má léky

z nemocnice a léky,které jsem mu napsal já. Často pak bere obojí .Když přijde na kotrolu, zjišťuji že mu zbyly třeba 2 balení mých léků, často naprosto stejných ,le jiných firem. Kdo léky nemění je třinecká kardiologie Agelu. Úspěšná a dobče snášená medikace se nemá měnit. Jednou pacientce vyměnili v lékárně Enap za Enalapril, který netolerovala. No to bylo peklo, schytal jsem to já, než se to vysvětlilo. Léky zdražily

loni o17% a letos to bude do 10% ale máme povoleno zvýšit náklady o 5% a jako

srovnávací období máme rok 2008.Pojišťovny nám doporoučuji psát neošahána a neověřena generika..... to bude chaos.

0/0
9.3.2010 17:50

Roman Šmucler

Re: Ohledně té preskripce

Ano máte pravdu, pokud mají farmafirmy rozum, dají nemocnicím, například AGEL, léky zdarma. pak je není potřeba měnit a je klid. Zda je to psychická či fyzická problematika, to často nemá smysl řešit. Základ je, že léky s jednou molekulou stojí výrobně stejně, pokud firmy vyjdou nemocnicím vstříc, bude klid.

0/0
9.3.2010 18:02

Dezo-Conka

Re: Ohledně té preskripce

Za komunistů jsme rumunský Furosemid bez furosemidu, víte jaké

jsou požadavky na generika ?

0/0
9.3.2010 12:10

Roman Šmucler

Re: Ohledně té preskripce

Samozřejmě- na generika jsou požadavky jako na ostatní léky. Rumunský furosemid neumím komentovat. Jistě mohou být generika nízké kvality, tak jako třeba i jiné výrobky- od toho jsou kontroly.

0/0
9.3.2010 17:42

Roman Šmucler

Re: Ohledně té preskripce

Švýcaři používají mnhem více generik, než jedno procento a jsou jedním z největších výrobců generik vůbec- například SANDOZ. No a dělají to proto, že to má smysl.

0/0
9.3.2010 17:38

Dezo-Conka

Re: Ohledně té preskripce

Sandoz ty svoje generika prodává u nás.

0/0
9.3.2010 17:43

Roman Šmucler

Re: Ohledně té preskripce

I ve Švýcarsku, SANDOZ totiž vyrábí hlavně generika.

0/0
9.3.2010 18:03

Dezo-Conka

Plně souhlasím

pro mladé české lékaře zbývá jen emigrace,ty ostatní neobolševici z řád ODS

utlučou pomocí předpisů, pojišťoven, řetězců jako Moje ambulance a pomocí článků v yHeute .Novináři v žoldu ODS lékařský stav vylikvidují stejně tak jako chtěl Beneš

vylikvidovat sudetské Němce.Prestiž lékaře ve společnosti už klesla pod úroveň zedníka, místy mi to už přimomíná začátky pronasledování židů v Německu.Ještě nám

chybí norimberské zákony.

0/0
9.3.2010 11:50

Dezo-Conka

Re: Plně souhlasím

I když první vlaštovky už máme, za havárku v autě 3 letý zákaz vykonávání praxe,

u lékařů v novinách neplatí presumpce neviny, návrh pána Olejára na povinné

testování lékařů na HIV  apod.

0/0
9.3.2010 11:52

Roman Šmucler

Re: Plně souhlasím

Návrh pana Olejára na povinné testování lékařů je nejenom protizákonný ale sám o sobě by ho měl diskvalifikovat z jakékkoli další diskuse o medicíně. Pokud HIV pozitivní lékař dodržuje pravidla hry, je bezpečný více, než třeba "snad zdravý" lékař či sestra dotýkající se pacientů bez rukavic. A to tedy není vzácný úkaz, často to dokonce vidíme v televizi.

0/0
9.3.2010 18:22

Dezo-Conka

Jak zkoušel Rathmír Rath mého známého

Jednalo se interní atestaci 2.stupně. Otázka byla :otok plic. Kardiální jste nám řekl dobře...pravil Rathmír Rath, a ted nekardiální..... dostali se až na inhlaci toxických

plynů...probrali jich několik, včetně oxidů dusíku... netoxický je akorát NO, rajský plyn

a dostali se fosgenu...Jaký je vzorec fosgenu ? Známý nevěděl.

0/0
9.3.2010 11:37

Dezo-Conka

Re: Jak zkoušel Rathmír Rath mého známého

... Co obsahuje ?Známý řekl,že fosfor.....a Rath ho chtěl vyhodit....fosgen obsahuje chlór......Nakonec se dostali k tyrozinu, oblíbené amikoyselině Rathmíra Ratha, což známý uměl, neboť dělal během studiíí volontéra na biochemii.Jsem si jistý, že žádný německý lékař nezná vzorec fosgenu, taktéž o tyrozinu má jen chabé povědomí / z tyrozinu máme tyroxin i adrenalin...../....

0/0
9.3.2010 11:38

krysodlak pizmovy

Re: Jak zkoušel Rathmír Rath mého známého

Rath je neco jako Klaus - dekompenzovana narcisticka porucha osobnosti s Napoleonskym syndromem.

0/0
9.3.2010 11:43

Dezo-Conka

Re: Jak zkoušel Rathmír Rath mého známého

Jednalo se otce Davida Ratha a toho jste neznal. Byl to erudovaný lékař....

0/0
9.3.2010 11:53

Dezo-Conka

Re: Jak zkoušel Rathmír Rath mého známého

Atestace po česku RvRvRv

0/0
9.3.2010 11:39

krysodlak pizmovy

za bordel ve zdravotnictvi muzou velkou mirou lekari sami

Starsi nejsou kolegialni s mladsimi. Spousta z nich je natolik hloupych, ze jsou ochotni upisovat se smlouvami k dodatecnemu slouzeni prescasu, protoze si chteji vydelat neco navic. Znam kolegy, co slouzili 12-13 sluzeb do mesice (kazda z tech sluzeb trva 33 hodin, protoze po sluzbe se nejde domu, ale pracuje se dal). Tomu rikam blbost samotnych lekaru. Nechapu ze se nekdo k necemu takovemu dobrovolne upise. Lekari sami na sebe si vymysleli stupidni system atestaci. Pro mlade lekare do 45 let je jen jedno reseni: emigrace. Da se najit prace i blizko u hranic, takze clovek muze kazdy den nebo vikend dojizdet. Ten system se musi prve rozpadnout a teprve pak muze projit vnitrni katarzi.

0/0
9.3.2010 11:26

Roman Šmucler

Re: za bordel ve zdravotnictvi muzou velkou mirou lekari sami

To budou po emigraci překvapení!! V Anglii musí každý mladý podepsat, že na něj neplatí zákoník práce a v residency je půl měsíce v práci.Většinou jsou rádi, že se tak mohou něco naučit. Uvědomují si mladí lékaři, že v nemocnici mohou nejprve tak maximálně někomu ublížit? Lékařský diplom není poukázka na lepší život. je potřeba se něco naučit, složit atestaci a pak přijde uspokojení. Je to tvrdé ale je to tak. Osobně jsem po absolutoriu byl v nemocnici co to šlo a spal jsem tam i mimo služby abych se to naučil.

0/0
9.3.2010 17:49

krysodlak pizmovy

Re: za bordel ve zdravotnictvi muzou velkou mirou lekari sami

ja uz jsem v Nemecku ctvrtym rokem, takze nosite drivi do lesa. Predtim jsem byl v CR 2 roky na ortopedii a urazove chirurgii. Mlady clovek po skole si chce zalozit rodinu, mit deti a travit cas s rodinou, a ne travit 260 hodin mesicne v nemocnici. Mentalita mladych se meni, nejsou ochotni objetovat cely svuj zivot nemocnici. A to co pisete vyse je prave ta nekolegialnost starsich lekaru, o ktere pisu vyse. Je to podle hesla "my jsme to absolvovali taky, takze oni to zvladnou taky". Driv byvala chirurgie prestizni obor a byl problem se na ni dostat, dnes se na ni nikdo nehlasi, protoze kazdy si zpocita vysokou narocnost v pomeru k vydelkum.

Jinak v Nemecku se zakonik prace dodrzuje. Lekari tu maji zakonem zakazene slouzit dele jak 12 hodin v kuse a pote si musi dat minimalne 10 hodin pauzu. V CR jsem 8 hodin operovat, pak jsem mel chirurgickou sluzbu pres noc a na druhy den dalsich 8 hodin operoval. To je nezodpovednost

0/0
9.3.2010 18:07

Roman Šmucler

Re: za bordel ve zdravotnictvi muzou velkou mirou lekari sami

Ano, já mluvil o anglosaském systému. V Německu je vše nepochybně příjemnější, to vím. Zase v USA je úplně jedno odkud jste, v Německu je to trochu problém, když nejste Němec v rychlosti kariérního postupu, jak pozoruji při diskusích co by tamní učitel. Chirurgie nadále prestižní je a špičkový operatér všude i u nás vydělá nadprůměrné peníze. navíc je to opravdu prestižní. Jistě , právník má někdy (ne vždy) více peněz a mnoho ekonomů. jenže ono hájit vraha či podvodníka, popřípadě dělat "špinavou práci" v řízení krizových podniků nenní jako být "Oberartzt" . To si každý musí vybrat.

0/0
9.3.2010 18:27

krysodlak pizmovy

Re: za bordel ve zdravotnictvi muzou velkou mirou lekari sami

otazka co clovek chce od karierniho postupu. Ja nic moc, staci mi byt obycejnym doktorem a mit svuj klid a venovat se i jinym vecem nez medicine. Mezi ambicioznimi doktory jsem byl v CR. Zvlast na chirurgickych oborech je ve fakultnich nemocnicich velke soupereni, spousty ambicioznich mladych lekaru a spousty namyslenych starych doktoru, co drepi na svych profesorskych postech a zneuzivaji ty mlade. Ti mladi cekaji na svou prilezitost a peclive lesti kliky a cekaji az ti stari ztrouchnivi a odpadnou, aby jednou mohli zaujmout jejich misto a cely cyklus se bude opakovat. To je muj (mozna trochu vulgarne podany) dojem z Motola. Ne kazdy si potrebuje dokazovat vlastni hodnotu vysokym spolecenskym statutem a uspesnosti na spolecenskem zebricku. Ja bych nechtel byl primarem. Jsou to zbytecne starosti, ktere clovek jako radovy lekar nema.

0/0
9.3.2010 18:38

krysodlak pizmovy

Re: za bordel ve zdravotnictvi muzou velkou mirou lekari sami

vis ze jste nekde psal, ze jdete pryc z politiky a date prednost fakultni draze. Nechci se vam nejak dotknout. Ne vsichni lekari musi byt takovi jak jsem to popsal a je jiste i spousta pokornych profesoru. Bohuzel ne v ortopedii (v CR jsou jen 4 profesori ortopedie, u jednoho z nich jsem pracoval). Napriklad nejvyssi cesky ortoped Dungl, pres ktereho musi projit kazdy lekar, ktery chce udelat atestaci, je typickym prikladem onoho profesora veterana, ktery udrzuje zeleznou disciplinu, netoleruje nesouhlas, buzeruje mlade lekare, ba mnohdy je az sikanuje. Vsichni kolegove z nemocnice na nej maji hororove vzpominky. Skoda ze tak sikovny chirurg je tak mizerny po lidske a povahove strance.

0/0
9.3.2010 18:42

Roman Šmucler

Re: za bordel ve zdravotnictvi muzou velkou mirou lekari sami

Tak já jsem měl tu čest potkat řadu nositelů Nobelovy ceny za medicínu a ne všichni to byli andělé. Možná už bychom chtěli moc. Atestace se dají dělat ledaskde, třeba na Slovensku. Profesot Dungl je velká osobnost. Nejlepší rada je stát se profesorem a až se to stane, nezapomenout, jak Vám bylo dříve. Popravdě jsem toliko docentem a hned vidíte věci trochu jinak. Většina lékařů chce mít klid a nestrhat se. Lidé jako Dungl jsou poslední instance, není to úplně povznášející sklízet komplikace z celé republiky a ještě se tvářit, že to je super.  

0/0
9.3.2010 20:13

krysodlak pizmovy

Re: za bordel ve zdravotnictvi muzou velkou mirou lekari sami

ja jsem nebyl u Dungla, ale u prof. Harta, nejmladsi profesor ortopedie v CR, v 38 letech.

http://znojemsky.denik.cz/publicistika/hart_rozhovor_20080523.html

Je to Dungl v bledemodrem. Extremne sikovny, operuje fakt dobre, ale po lidske strance je to horsi. Jen tak pro zajimavost: Dungl pochazi taky ze Znojma, ze stejne nemocnice jako Hart. Delal jsem u nej Ph.D., ale pak jsem se na to vykaslal, protoze mi veda v medicine neprisla dostatecne vedecka. (srovnavani vysledku operaci a lekovych studii) a nechtel jsem jit po draze teto kariery, i kdyz kdybych vydrzel, mohl jsem mozna dojit daleko. Ja jsem si misto toho Ph.D. vystudoval jeste fyziku na prirodovedecke fakulte. Tomu rikam skutecna veda a ma skutecna laska. Misto delniciny na sale me bavi premyslet o podstate casoprostoru a jako jeden z mala lekaru chapu skutecnou kvantove mechanickou podstatu magneticke rezonance :-)

0/0
9.3.2010 20:30

biofyzik

článek nepodává žádné řešení

Pane kolego,

hlavní věc, která by českému zdravotnictví pomohla, je uvolnění od tisíců nesmyslných nařízení a pravidel, aby mohlo volně dýchat.

Vytváření dalších "opatření" dělá systém stále složitější, že již úplně přestává fungovat. Jediná možnost jak ještě zachránit zbytky českého zdravotnictví je zjednodušit pravidla pro vzdělávání lékařů a sester, zrušit různá omezení apod.

0/0
9.3.2010 11:05

Roman Šmucler

Re: článek nepodává žádné řešení

Tak zbytečnosti jistě jsou ale oproti minulosti se sytém zjednodušil a to k jeho škodě!! Dříve byla cesta k plné samostatnosti- 2. atestaci po čertech složitější. Možná proto jsme byli špička ve světě!

0/0
9.3.2010 17:51

Dezo-Conka

Z pohledu svých 30 let ve zdravotnictví bych

to řešil jinak. 1/ první linie: každý úpraktik by měl být USG ,předtím půl roku praxe na

radiologocké klinice v rámci přípravy, kde byse učil USG, USG břicha a štítné žlázy

by měl zvládnout každý praktik, po 15 vyšetření týdně údrží úroveň vyšetření.

Urychlila by se diagnostika.Praktik by mohl provádět i dobnou chirurgii.2/V předatestačnípřípravě internistů: 500 USG břicha,,100 ech.,100 USG š.ž.,50 koloskopii,10 GFS a pak atestace.... v nemocnici zákaz psaní na stroji, pro lékaře.Lékař pracuje, písařka píše............

0/0
9.3.2010 10:43

biofyzik

Re: Z pohledu svých 30 let ve zdravotnictví bych

Spousta praktiků by si USG pořídila, kdyby jim to pak pojišťovna proplácela.

Spousta lékařů by se vzdělávala, kdyby jim stát cílevědomě neházel klacky pod nohy.

spousta lékařů by odatestovala, kdyby nebyly podmínky stestací nesplnitelné.

0/0
9.3.2010 11:01

Roman Šmucler

Re: Z pohledu svých 30 let ve zdravotnictví bych

Ale vždyť jim to platí!!!! Praktici mají kapitační platbu. USG koupíte do 400 tisíc nové, z nemocnice použité do 100 tis. Kč, při desetileté životnosti je denní náklad na ultrazvuk s opravami a vším 200 Kč. To se praktikovi vyplatí, než psát žádanky, složitě jinak vyšetřovat, znovu se vracet k pacientovi. Jistě, pojiš´tovna neplatí každý USG výkoně. Jsme ale lékaři, nebo "hoblujeme peníze" a pokud to nejde, tak je nám pacient "fuk"?

0/0
9.3.2010 18:07

Dezo-Conka

Dovolím si nesouhlasit

To o zpolitizování lékařského stavu, jsou žvasty z dílny ODS.Ke zpolitizování došlo,

ale co tomu předcházelo ?Vzpomeňte si na ministra Bojara a jeho slova,že nejdříve

budou bohaté fabriky, obce, pracující a pak teprve přijde řada na ordinace. Vzpomeňte

si na podivné aktivity prof.Svobody v čele komory a jeho napojení na politiky / ODS/.

....

0/0
9.3.2010 10:20

Dezo-Conka

Re: Dovolím si nesouhlasit

Není náhodou, že název článku zabývajicícm se postavením humanitní inteligence z péra Radka Sarkoziho, v té době šéfa školských odborů, zněl " Genocida inteligence".

O nás bez nás začalo brzy po revoluci, Havlovy psy na operačním sále, dehonestace

profesora Pafka, kontrola jeho práce americkým lékařem

0/0
9.3.2010 10:21

Dezo-Conka

Re: Dovolím si nesouhlasit

Havlovi psi..... napsal jsem to polsky;-D

0/0
9.3.2010 11:42

krysodlak pizmovy

Re: Dovolím si nesouhlasit

Bojar podle meho nebyl tak spatny. Znam ho osobne. Studoval jsem v Motole a Bojar delal jednu chvili dekana, ale taky me ucil neurologii. Jeho charakteristickou vlastnosti je, ze je to hrozny hektik a zmatkar a trpi bipolarni afektivni poruchou, ale jinak si myslim, ze je celkem ferovy a cestny. Nemyslim ze je soucasti te politicke mafie. Sice zacal kauzu s krevni plazmou (Stava), ale zcela neumyslne. On se jen nestastne vyjadril v novinach (rekl nahlas to, co bylo pravda o Stavovi), a pak udelali dalsi vlady obrovske a mozna zamerne chyby. Tou hlavni bylo, ze se s tim neslo k soudu, ale pred arbitraz. Horsi jsou takovi jako Kalousek, kteri se se Stavou kamaradi.

0/0
9.3.2010 11:36



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.